کد خبر : 11917
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1403 - 14:19

کارنامه‌ی تولید پتروشیمی‌های بورسی در سالی که گذشت؛

کدام پتروشیمی‌ ها بیشترین تولید در سال ۱۴۰۲ شده‌اند؟/ پتروشیمی های اصفهان ، پارس و آریاساسول در صدر فهرست بیشترین تولید

کدام پتروشیمی‌ ها بیشترین تولید در سال ۱۴۰۲ شده‌اند؟/ پتروشیمی های اصفهان ، پارس و آریاساسول در صدر فهرست بیشترین تولید
پتروشیمی‌ های اصفهان، پارس و آریاساسول بیشترین میزان افزایش تولید در سال ۱۴۰۲ را در میان هم‌گروهی‌های خود داشته‌اند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، پس از بررسی وضعیت درآمدزایی پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۲،  در این بخش باید دید کدام پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۲ در زمینه تولید چه عملکرد داشتند و  آیا موفق به افزایش تناژ تولید خود شده‌اند؟ انرژی پرس در این گزارش وضعیت تولیدات ۲۳ پتروشیمی بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است.

 

تولید پتروشیمی‌ها ۱۴۰۲

 

بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به سال ۱۴۰۱

بررسی گزارش‌های ماهانه پتروشیمی‌های بورسی در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد پتروشیمی اصفهان در این بخش بهترین عملکرد را میان پتروشیمی‌های بورسی از خود نشان داده است.

به نحوی که پتروشیمی اصفهان در سال ۱۴۰۲ موفق شد تناژ تولید خود را نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ درصد افزایش دهد و به بیش از ۲۰۴ هزار تن برساند. لازم به ذکر است این عدد در سال گذشته در حوالی ۱۶۷ هزار تن ثبت شده بود.

پارس نیز در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوبی در تولید داشت؛ به طوری که پتروشیمی پارس در سال ۱۴۰۲ موفق شد تناژ تولید خود را نسبت به سال حدود ۱۵ درصد افزایش دهد و به بیش از چهار میلیون تن برساند. لازم به ذکر است این عدد در سال گذشته در حوالی ۳.۵ میلیون تن ثبت شده بود.

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی کازرون و سرمایه‌گذاری صنعت نفت شاهد بیشترین افت در بورس بودند

همچنین آریا ساسول نیز دیگر پتروشیمی بود که در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوبی در بخش تولید داشته است. به طوری که تناژ تولید این پتروشیمی از یک میلیون و ۷۸۳ هزار تن در سال ۱۴۰۱ با رشد حدود ۱۰ درصدی به یک میلیون و ۹۶۰ هزار تن در ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ رسیده است.

در سمت مقابل اما پتروشیمی آبادان در این بخش نیز عملکرد خوبی از خود بر جای نگذاشت؛ به طوری که تناژ تولید این شرکت در پایان سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۴۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است. به این ترتیب پتروشیمی آبادان در سال ۱۴۰۲ ضعیف‌ترین عملکرد را از نظر تولید به خود اختصاص داده است.

نکته‌ مهمی که باید در رابطه با مقایسه درآمد پتروشیمی‌های بورسی به آن اشاره کرد این است که از میان ۲۷ پتروشیمی بورسی، گزارش عملکرد ماهانه اسفندماه ۲۳ پتروشیمی منشتر شده است.

به این ترتیب درآمد سالانه پتروشیمی فارابی به دلیل منتشر نشدن گزارش فعالیت ماهانه بهمن و اسفند در این مقایسه نیامده است. همچنین سه پتروشیمی دیگر نیز به دلیل فعالیت در بازار پایه فرابورس، گزارش ماهانه در سامانه کدال منتشر نمی‌کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.