کد خبر : 7140
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 14:10

روسیه تقریبا تمام نفت خود را به چین و هند صادر می‌کند

روسیه تقریبا تمام نفت خود را به چین و هند صادر می‌کند
الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه روز چهارشنبه گفت: پس از آنکه مسکو به تحریم‌های اقتصادی غرب با تغییر سریع مسیر صادرات از اروپا پاسخ داد، تقریباً تمام صادرات نفت روسیه در سال جاری به چین و هند ارسال شده است.

به گزارش انرژی پرس، نواک، مسئول بخش انرژی این کشور، به تلویزیون دولتی روسیا-۲۴ گفت: روسیه با موفقیت تحریم های نفتی خود را دور زده و جریان های نفتی خود را از اروپا به چین و هند که روی هم حدود ۹۰ درصد از صادرات نفت خام این کشور را تشکیل می دهند، فرستاده کرده است.

وی گفت که روسیه پیش از آنکه غرب پس از آغاز درگیری در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کند، روابط خود را با کشورهای آسیا و اقیانوسیه آغاز کرده بود.

نواک گفت: «در مورد محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که بر روی عرضه به اروپا و ایالات متحده اعمال شد… این فقط روند تغییر جهت جریان انرژی ما را تسریع کرد.»

او گفت که سهم اروپا از صادرات نفت خام روسیه از حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد به حدود ۴-۵ درصد کاهش یافته است.

شرکای اصلی در شرایط کنونی چین هستند که سهم آن تقریباً به ۴۵ تا ۵۰ درصد رسیده است و البته هند… قبلاً اساساً به هند عرضه نمی شد؛ طی دو سال، سهم کل عرضه می شد. نواک گفت: سهم هند به ۴۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:  توسعه برق روستایی و تجدیدپذیر با عوارض حاصل از صنعت برق

نواک در مورد گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس گفت: روسیه به تعهدات خود در زمینه کاهش عرضه پایبند است و قیمت نفت برنت در سال آینده ۸۰ تا ۸۵ دلار در هر بشکه خواهد بود که به طور کلی مطابق با سطح فعلی است.

ایالات متحده ماه گذشته همچنین تحریم هایی را علیه قطب شمال LNG 2، یک پروژه گاز طبیعی مایع به رهبری شرکت روسی Novatek (NVTK.MM) اعلام کرد.

روزنامه کومرسانت روز دوشنبه گزارش داد که سهامداران خارجی از ترس واکنش منفی تحریم ها، مشارکت در این پروژه را به حالت تعلیق درآوردند و از مسئولیت خود در زمینه تامین مالی و قراردادهای خارج از کارخانه چشم پوشی کردند.

منابع صنعتی هفته گذشته به رویترز گفتند، تحریم‌ها همچنین منجر به اعلام فورس ماژور نواتک در مورد تامین LNG از این پروژه شد.

نواک گفت که اولین قطار این پروژه عملاً تولید LNG را با اولین منابع مورد انتظار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ آغاز کرده است.

منابع صنعتی گفتند این قطار اولین قطرات LNG را تولید کرده است، اما مدتی طول می کشد تا به ظرفیت ۶.۶ میلیون متریک تن در سال برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.