کد خبر : 11114
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 - 16:10

واگذاری ۱۷ درصد از سهام کشتیرانی به تامین اجتماعی

واگذاری ۱۷ درصد از سهام کشتیرانی به تامین اجتماعی
قرارداد واگذاری ۱۷ درصد از سهام شرکت بورسی کشتیرانی به سازمان تامین اجتماعی به‌ عنوان بخشی از تعهد دولت در بودجه برای پرداخت حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات امضا شد.

به گزارش انرژی پرس، قرارداد واگذاری ۱۷ درصد از سهام شرکت کشتیرانی به سازمان تامین اجتماعی به‌ عنوان بخشی از تعهد دولت در بودجه سال جاری برای پرداخت حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بین دو سازمان خصوصی‌سازی و تامین اجتماعی امضا شد. با این رویداد درصد مالکیت مستقیم و غیر مستقیم این نهاد از “حکشتی” به بیش از ۵۵ درصد خواهد رسید.

براساس این گزارش، مرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی، اعلام کرد: طی دو سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت تسویه شده و در سال جاری هم طبق مفاد بودجه قرار است تا پایان سال حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان و سال آینده نیز در صورت تصویب نهایی در بودجه ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بیمه‌ای دولت به سازمان تأمین‌ اجتماعی‌ تسویه شود.

بیشتر بخوانید:  تداوم الاکلنگ‌سواری شاخص‌های بورس/ نفت پاسارگاد پیشتاز گروه پالایشی شد

دولت در پرداخت بدهی‌های بیمه‌ای، عملکرد بسیار چشمگیری داشته و در نظر دارد از رشد تصاعدی این بدهی‌ها جلوگیری کند. مهمتر اینکه شرکت‌های واگذار شده به سازمان بابت این بدهی‌ها نیز عمدتا از مرغوب‌ترین شرکت‌ها هستند.

با واگذاری ۱۷ درصد از سهام شرکت کشتیرانی و باقی‌مانده سهام دولت در این شرکت از سویی دولت رویکرد خروج از بنگاه‌داری را ادامه داده و از سوی دیگر شرکت ارزنده بورسی را با ارزش تقریبی ۲۵ هزار میلیارد تومان در ازای بدهی‌های بیمه‌ای به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار کرده است.

بیمه‌ شدگان و بازنشستگان این سازمان، دو انتظار جدی و مهم تسویه کامل بدهی دولت با تأمین‌اجتماعی و ترکیب پرداخت نقدی و شرکت‌های ارزنده را دارند.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.