کد خبر : 6057
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 14:46

همکاری عربستان و ایتالیا در زمینه نفت، گاز و معدن

همکاری عربستان و ایتالیا در زمینه نفت، گاز و معدن
آدولفو اورسو، وزیر صنعت ایتالیا پس از دیدار با مقامات سعودی در ریاض گفت، ایتالیا و عربستان سعودی روز دوشنبه در مورد مشارکت احتمالی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش‌های نفت و گاز و معدن گفتگو کردند.

به گزارش انرژی پرس، اورسو روز دوشنبه پس از دیدار با خالد السالم در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایتالیا و عربستان سعودی درباره مشارکت‌های بالقوه و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش انرژی، به ویژه در مواد خام حیاتی، در ایتالیا، عربستان سعودی و کشورهای ثالث مانند کشورهای آفریقایی بحث کردند.

وزیر اورسو افزود: مقامات همچنین در مورد سرمایه گذاری در ایتالیا و عربستان سعودی در بخش های صنعتی از جمله نفت و گاز، خودروسازی، دفاع، فناوری های سبز، هیدروژن و هوافضا گفتگو کردند.

اورسو افزود که نمایندگان چندین شرکت بزرگ ایتالیایی، از جمله گروه مهندسی Maire Tecnimont و تولید کننده کابل های انرژی و مخابراتی Prysmian در این نشست شرکت کردند.

وزیر ایتالیا پیش از ورود به عربستان سعودی برای گفت و گو با شیخ محمد بن حمد آل ثانی وزیر بازرگانی و صنعت قطر به قطر سفر کرد.

وزیران در دوحه در مورد تقویت روابط تجاری و صنعتی با تمرکز بر انرژی، ساخت و ساز، املاک و مستغلات و فناوری دیجیتال گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید:  مشتریان پالایشگاه‌های خارجی، تضمین‌کننده فروش نفت ایران

وزارت صنعت ایتالیا گفت، در بخش انرژی، Urso ایتالیا را به عنوان یک قطب گاز بالقوه اروپا و یک قطب هیدروژن آبی و سبز به لطف زیرساخت های بندر تریست در شمال شرقی ایتالیا معرفی کرد.

شرکت‌های انرژی ایتالیایی و قطری ماه گذشته پس از امضای قرارداد ۲۷ ساله دیگری برای ارسال LNG به اروپا با تحویل محموله‌های Eni در ایتالیا از سال ۲۰۲۶، پس از قراردادهای مشابه با شل و توتال انرژی برای عرضه به هلند و فرانسه، شرکت‌های انرژی ایتالیا و قطر همکاری خود را افزایش دادند. 

طبق قرارداد با انی، قطر انرژی و شرکت بزرگ ایتالیایی LNG را به FSRU Italia، یک واحد ذخیره سازی و گازی سازی شناور واقع در بندر Piombino، در منطقه توسکانی ایتالیا، تحویل خواهند داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.