کد خبر : 13262
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 15:19

تلاش کوبا برای جذب سرمایه گذاری ایران در حوزه انرژی

تلاش کوبا برای جذب سرمایه گذاری ایران در حوزه انرژی
سفیر کوبا در تهران گفت: در تلاش هستیم تا زمینه سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در حوزه نفت و گاز در کوبا را محقق کنیم.

به گزارش انرژی پرس، آلبرتو گونزالس کاسالس در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت‌گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: کوبا منابع انرژی قابل‌توجهی ندارد و به همین دلیل متقاضی واردات محصولات نفتی ایران هستیم.

وی افزود: ما در تلاشیم تا سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در حوزه نفت و گاز در کوبا را محقق کنیم زیرا برای ما بسیار مهم هست.

سفیر کوبا در ایران درباره تأثیر تحریم صنعت نفت ایران بر همکاری‌های دوجانبه تصریح کرد: همانطور که می‌دانید، کشور ما و ایران با تحریم روبه‌رو هستند، اما تهران در شرایط تحریم روند توسعه را با سرعتی مطلوب طی می‌کند و توانسته است تجهیزات لازم برای توسعه صنایع خود را از شرکت‌های داخلی تهیه کند و حرکت رو به جلو داشته باشد، در شرایط غیر تحریمی، ایران و کوبا همکاری‌های سازنده‌ای می‌توانند داشته باشند و این نه تنها برای تهران و هاوانا، بلکه برای همه دنیا مفید است.

گونزالس کاسالس درباره همکاری های دوجانبه در حوزه نفت و گاز در آینده نزدیک گفت: ما در تلاش هستیم تا قراردادها و تفاهم‌نامه‌های تازه‌ای امضا کنیم، در ماه آینده میلادی، کارگروهی از کارشناسان ایران و کوبا تشکیل خواهد شد که انرژی مهم‌ترین بخش آن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.