کد خبر : 12527
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 14:44

صعود شاخص کل بورس متوقف شد؛

نفت پاسارگاد و پالایشگاه‌های اصفهان و بندرعباس، بیشترین افت گروه خود را رقم زدند

نفت پاسارگاد و پالایشگاه‌های اصفهان و بندرعباس، بیشترین افت گروه خود را رقم زدند
بورس امروز در حالی به پایان رسید که با وجود تداوم روند صعودی شاخص کل هم‌وزن، شاخص کل بورس در مسیر نزولی قرار گرفت.

به گزارش انرژی پرس، نماگر اصلی بورس تهران که از آغاز هفته جاری روندی صعودی را آغاز کرده بود، در چهارمین روز معاملاتی هفته به رشد خود پایان داد و نزولی شد. این در حالیست که صعود شاخص کل هم‌وزن در بازار امروز نیز ادامه پیدا کرد. بررسی صنایع پتروپالایشی نیز نشان می‌دهد که بخش عمده نمادهای این صنایع در بازار امروز شاهد افت قیمت بوده‌اند.

شاخص کل بورس تهران، با افت ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحد معادل ۰.۵۸ درصدی که در بازار امروز تجربه کرد، کار خود را روی سطح دو میلیون و ۳۰۳ هزار واحدی به پایان برد. از سوی دیگر اما شاخص کل هم‌وزن طی معاملات روز جاری، شاهد رشدی ۰.۱۷ درصدی بود.

در بازار امروز مجموعا ۱۰.۱ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش شد تا در پایان زمان بازار، ارزش معاملات خرد به سطح چهار هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان برسد. امروز هم تزریق پول سهامداران حقیقی به بازار ادامه پیدا کرد و رقم خالص ورود پول به این صنعت معادل ۶۲ میلیارد تومان ثبت شد.

پیشتازی دهدشت در گروه پتروشیمی

معاملات بازار سهام امروز در حالی به پایان رسید که بخش عمده نمادهای گروه پتروشیمی وضعیتی متعادل داشتند. در روز جاری، مجموعا ۳۲ نماد پتروشیمی معامله شدند که در این میان، قیمت پایانی ۱۳ نماد صعودی شد، ۱۸ نماد منفی خوردند و یک نماد نیز روی صفر تابلو به معاملات پایان داد.

در بین نمادهای صعودی، سهام سه شرکت پتروشیمی دهدشت (دهدشت) با سه درصد، پتروشیمی ممسنی (ممسنی) با ۲.۹۴ درصد و پتروشیمی فارابی (شفارا) با ۲.۹۱ درصد، بیشترین بازدهی مثبت را از خود به‌جا گذاشتند. بیشترین کاهش قیمت در این گروه نیز به پتروشیمی ارومیه (شاروم)، پتروشیمی نوری (نوری) و پتروشیمی تخت جمشید (شجم) تعلق یافت که به ترتیب افتی ۲.۵ درصد، ۲.۴۶ درصد و ۲.۲۳ درصدی را متحمل شدند.

تابلوی معاملات پتروشیمی‌ها نشان می‌دهد که سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) بیشترین مبلغ ورود پول حقیقی به مبلغ ۸.۲ میلیارد تومان را در گروه خود به ثبت رساند. این در حالیست که پتروشیمی نوری با رقم ۴.۳ میلیارد تومانی، بیشترین خروج پول حقیقی در این گروه را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید:  شاخص‌های بورسی همچنان بر مدار نزولی/ پتروشیمی‌های خلیج فارس، تخت جمشید و اصفهان، تنها صعودی‌های گروه خود بودند

کدام نمادهای پالایشی منفی خوردند؟

نمادهای پالایشی در حالی معاملات امروز خود را به پایان رساندند که تابلوی این صنعت سرخ‌پوش شد و تنها دو نماد این گروه طعم رشد قیمت را چشیدند. سهام شرکت‌های تجهیز نیروی زنگان (شزنگ) و نفت سپاهان (شسپا) با رشد به ترتیب ۰.۷ درصد و ۰.۱۴ درصدی، نمادهای صعودی پالایشی در بازار امروز بودند و سه نماد نفت پاسارگاد (شپاس) با ۴.۳۳ درصد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱.۹۲ درصد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱.۸۶ درصد افت، متحمل بیشترین کاهش قیمت شدند.

به این ترتیب شاخص گروه فرآورده‌های نفتی، معاملات امروز را با افت ۱.۴۸ درصدی به پایان رساند و طی معاملاتی به ارزش تنها ۳۱۳.۳ میلیارد تومان، خالص خروج پول حقیقی از این گروه به ۷.۶ میلیارد تومان رسید.

سهام پالایش نفت تبریز (شبریز) در بازار روز جاری بیشترین خروج پول حقیقی را با مبلغ ۲.۷ میلیارد تومان در میان هم‌گروهی‌های خود رقم زد. این در حالیست که تنها دو نماد نفت پارس و نفت بهران، شاهد ورود پول اندک حقیقی بودند.

شاخص گروه شیمیایی کاهش یافت

امروز صنعت محصولات شیمیایی نیز همسو با کلیت بازار حرکت کرد و پس از آنکه بخش عمده نمادهای این صنعت، روندی نزولی را در پیش گرفتند؛ در نهایت شاخص این گروه نیز افتی ۰.۲۸ درصدی را رقم زد. به علاوه، ارزش معاملات در این صنعت به بیش از ۳۰۸ میلیارد تومان رسید و بیش از ۱۴.۸ میلیارد تومان پول حقیقی وارد معاملات نمادهای شیمیایی شد.

در معاملات امروز این گروه، ۲۹ سهم رو به بالا حرکت کردند و ۳۶ نماد نیز در طرف سرخ‌پوش بازار قرار گرفتند. سهام شرکت گلتاش (شگل) با ۶.۴۱ درصد، مجتمع پتروصنعت گامرون (شگامرن) با ۳.۰۲ درصد و شیمیایی رنگین (شرنگی) با ۲.۹۵ درصد، قدرتمندترین رشدهای امروز نمادهای شیمیایی ‌را به خود اختصاص دادند و از سوی دیگر، نماد‌های صنایع شیمیایی سینا (شسینا) با ۲.۲ درصد، کود شیمیایی اوره لردگان (شلرد) با ۱.۷۵ درصد و کلر پارس (کلر) با ۱.۷۵ درصد، شاهد بیشترین کاهش قیمت بودند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.