کد خبر : 9663
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 14:12

شاخص‌های بورسی همچنان بر مدار نزولی/ پتروشیمی‌های خلیج فارس، تخت جمشید و اصفهان، تنها صعودی‌های گروه خود بودند

شاخص‌های بورسی همچنان بر مدار نزولی/ پتروشیمی‌های خلیج فارس، تخت جمشید و اصفهان، تنها صعودی‌های گروه خود بودند
در بورس امروز شاخص‌های اصلی بازار سهام روند نزولی خود را ادامه دادند اما شاخص‌های پتروپالایشی صعودی شدند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، بازار سهام در سومین روز معاملاتی هفته جاری، به روند نزولی خود ادامه داد اما این‌بار نمادهای کوچکتر بازار نقش بیشتری در افت شاخص‌ها ایفا کردند. به علاوه، نمادهای پتروپالایشی وضعیتی متعادل‌تر از روزهای قبل داشتند و به این ترتیب، شاخص‌های این صنایع در بازار امروز سبزپوش شدند.

شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز هزار و ۵۹۳ واحد معادل ۰.۰۸ درصد عقب‌نشینی کرد و روی پله دو میلیون و ۹۰ هزار واحدی به استقبال روز معاملاتی آینده رفت. از سوی دیگر، شاخص کل هم‌وزن نیز طی بازار امروز ۰.۳ درصد از ارتفاع خود را از دست داد.

نکته دیگر بازار امروز کاهش دوباره ارزش معاملات خرد بود. طوری که با جابجایی ۶.۷ میلیارد برگه سهم و حق تقدم بین اهالی بازار، ارزش معاملات خرد معادل سه هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان ثبت شد. از سوی دیگر خالص خروج پول اشخاص حقیقی از معاملات امروز نیز از ۲۲۶ میلیارد تومان عبور کرد.

سه نماد پتروشیمی صعودی شدند

وضعیت پتروشیمی‌های بورسی تفاوت چندانی با روز گذشته نداشت و طی معاملات روز جاری، هشت نماد پتروشیمی مثبت خوردند، ۲۲ نماد متحمل افت قیمت شدند و دو نماد نیز روی صفر تابلو به معاملات خود پایان دادند.

سه نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱.۱۶ درصد، پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با ۰.۷ درصد و پتروشیمی اصفهان (شصفها) با ۰.۵۸ درصد، بیشترین رشد قیمت را شاهد بودند و در طرف دیگر، سهام سه شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم)، گلستان (شستان) و دهدشت (دهدشت) با افت به ترتیب ۴.۹۲ درصد، دو درصد و یک درصدی شاهد بیشترین کاهش قیمت بودند.

بیشترین خروج پول حقیقی در بازار امروز پتروشیمی‌ها نیز مربوط به نماد پتروشیمی خلیج فارس بود؛ چراکه سهامداران حقیقی از نماد فارس ۶.۳ میلیارد تومان پول خارج کردند. به علاوه، سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ورود پول ۱.۲ میلیاردی اشخاص حقیقی، از این منظر پیشتاز گروه خود بود.

سهامداران حقیقی خروج پول از شپنا را از سر گرفتند

وضعیت بورس امروز در گروه فرآورده‌های اگرچه قابل قبول‌ نبود اما با بهبود نسبی در مقایسه با روز گذشته همراه شد و سه نماد تجهیز نیروی زنگان (شزنگ)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و نفت بهران (شبهرن) با رشد به ترتیب، یک درصد، ۰.۹ درصد و ۰.۳۴ درصدی سبزپوش شدند.

بیشتر بخوانید:  تداوم رشد لاکپشتی بورس/ پتروپالایشی‌ها به مدار صعودی بازگشتند

در طرف دیگر بازار ۹ نماد پالایشی متحمل کاهش قیمت شدند که در این میان، شدیدترین افت مربوط به نمادهای نفت پاسارگاد (شپاس) با ۱.۶ درصد، سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۰.۹ درصد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۰.۷۲ درصد بود.

تابلوی معاملات این گروه نشان می‌دهد که شاخص گروه فرآورده‌های نفتی در پایان معاملات بورس امروز روند نزولی خود را متوقف کرده و حدود ۰.۱۳ درصد رشد کرده است. با معاملاتی به ارزش ۸۵ میلیارد تومان، خالص خروج پول حقیقی از این گروه نیز ۱۴.۱ میلیارد تومان ثبت شد.

خروج پول حقیقی از نمادهای پرچمدار پالایشی در بازار امروز نیز ادامه یافت و سهام شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) که روز گذشته شاهد بیشترین ورود پول حقیقی بود، امروز با ۱۰.۶ میلیارد تومان، بیشترین خروج پول را به خود اختصاص داد.

شاخص گروه شیمیایی صعودی شد

بخش عمده نمادهای گروه محصولات شیمیایی نیز در بازار امروز با افت قیمت مواجه شدند اما شاخص این گروه رشدی ۰.۲۱ درصدی را رقم زد. در بازار روز جاری ۱۹۵ میلیارد تومان سهام شیمیایی معامله شد و سهامداران حقیقی حدود ۳۲ میلیارد تومان از این صنعت خارج کردند.

بررسی تابلو معاملات صنعت محصولات شیمیایی حاکی از آن است که امروز ۱۶ نماد این صنعت با رشد قیمت به کار خود پایان دادند و ۴۶ نماد منفی خوردند. نمادهای گلتاش (شتوکا) با ۲.۱۵ درصد، توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) با ۱.۴ درصد و صنعتی دوده فام (شصدف) با ۱.۳۹ درصد رشد بیشترین افزایش قیمت را در میان هم‌گروهی‌های خود رقم زدند. از سوی دیگر اما شرکت صنایع شیمیایی فارس با نماد شفارس شاهد بیشترین افت قیمت، معادل ۶.۰۹ درصد بود و دوده صنعتی پارس (شدوص) با ۲.۴ درصد و صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) با ۲.۳ درصد نیز در ادامه این فهرست قرار گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.