کد خبر : 11306
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 13:44

کویت از عمان برق می‌خرد

کویت از عمان برق می‌خرد
دولت کویت برای خرید برق از  سلطان نشین عمان در تابستان آینده و تعمیق  همکاری های دوجانبه برنامه ریزی می کند.

به گزارش انرژی پرس، وزارت برق، آب و انرژی های تجدیدپذیر دولت کویت در سایه موفقیت های اخیر چندین پروژه همکاری استراتژیک میان دو کشور به ویژه پالایشگاه الدقم، برای خرید برق از  سلطان نشین عمان در تابستان آینده و تعمیق  همکاری های دوجانبه برنامه ریزی می کند.

به گزارش العربی الجدید، پس از آنکه نیروگاه تولید برق عبدالله السالم کویت سال گذشته در پی وقوع آتش سوزی از رده خارج شد و همچنین با توجه به افزایش تقاضای برق ، این کشور تابستان سال گذشته شاهد قطعی گسترده برق بوده است و به همین خاطر در صدد  خرید برق از سلطان نشین عمان است.

به گزارش روزنامه کویتی الجریده، در آگوست گذشته، شاخص بار الکتریکی رکورد جدیدی را ثبت کرد و به حدود  ۱۶.۵ هزار مگاوات رسید که بالاترین رکورد در تاریخ کویت به شمار می آید . از این رو همزمان با ارائه گزارش سالم الحجرف وزیر  برق، آب و انرژی های تجدیدپذیر، کمیته ای برای رفع کمبودهای برق در کویت تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:  پایش و بازرسی شبکه های انتقال برق با استفاده از پهپاد

منابع کویتی با اشاره به اینکه هنوز وزارت برق توافقات خود با کشورهای شورای همکاری درباره خرید برق را نهایی نکرده است، تصریح کردند: خرید برق از عمان محتمل ترین و  نزدیک ترین گزینه است چرا که بنا به گفته کارشناسان این سلطان نشین دارای مازاد انرژی است و  افتتاح  پروژه پالایشگاه الدقم رابطه غیرمستقیم با پروژه اتصال برق بین کویت و عمان دارد.

گفتنی است  خرید برق کویت از عمان در چارچوب توافقنامه  کشورهای شورای همکاری قرار دارد که بر اساس آن تامین برق یکدیگر توسط این کشورها  تصریح شده است.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.