کد خبر : 12754
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 19:47

مجلس برنده جنجال واگذاری پتروشیمی شازند/شاراک به بانک ملی بازگشت

مجلس برنده جنجال واگذاری پتروشیمی شازند/شاراک به بانک ملی بازگشت
واگذاری پتروشیمی شازند(شاراک) که در آخرین روزهای اسفند سال گذشته انجام شده بود، با ابطال مصوبه دولت توسط قالیباف، لغو شد.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس, واگذاری و فروش پتروشیمی شازند به پالایشگاه تهران با قیمت غیرطبیعی(یک سوم قیمت واقعی) در پی مصوبه بهمن‌ماه دولت انجام شده بود، اما در همان روزی که پالایشگاه تهران، سهام پتروشیمی شازند را خرید، رئیس مجلس مصوبه دولت را خلاف مقررات و قوانین مرتبط با بازار سرمایه اعلام کرد.

در مصوبه هیات وزیران به دولت اجازه داده شده بود نرخ تابلوی بورس را مبنای قیمتگذاری برای واگذاری‌ها قرار دهد که به دلیل سقوط بازار سرمایه، قیمت پتروشیمی شازند به یک سوم سقوط کرد.

با وجود اینکه برخی رسانه‌های نزدیک به دولت، واگذاری پتروشیمی شازند را قطعی دانسته و نامه رییس مجلس را بلااثر اعلام کرده بودند اما ابطال واگذاری پتروشیمی شازند به پالایشگاه تهران قطعی است و این شرکت با ابطال معامله در بورس در روزهای آینده به بانک ملی باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی شیراز در صدر و پتروشیمی آبادان در قعر جدول تولید/ پتروشیمی‌ کرمانشاه بیشترین و خراسان کمترین درآمد ماهانه را ثبت کردند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی برزگر یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

پالایشگاه تهران متعلق به ۵۵ میلیون سهامدار عدالت است. ۲۴ همت پول داده و دست بانک ملی است. خود وبانک فروش رو تایید کرده. من متوجه مقاله شما و تمجید از دست درازی به جیب ۵۵ میلیون نفر نمیشم.