کد خبر : 7038
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 11:00

کدام شرکت‌ها بیشترین دستمزد را به مهندسان نفت پرداخت می‌کنند؟

کدام شرکت‌ها بیشترین دستمزد را به مهندسان نفت پرداخت می‌کنند؟
نگاهی به وضعیت دستمزد و مزایای مهندسان نفت در میان شرکت‌های نفتی جهان، نشان می‌دهد آمریکایی‌ها و 9 شرکت بزرگ نفتی، بیشترین دستمزد را به مهندسان نفت پرداخت می‌کنند.

به گزارش انرژی پرس، شرکت‌های فعال در صنعت نفت وظیفه دشوار تأمین انرژی دنیا از میادین دورافتاده خشکی و فراساحلی و دشوارترین شرایط آب و هوایی را بر عهده‌دارند. در این مقاله با برترین شرکت‌های دنیا برای مهندسان نفت آشنا می‌شوید:

۱. شورون
امتیاز: ۵
میانگین سالانه حقوق: ۱۴۲ هزار و ۵۵۶ دلار

پایه و اساس این شرکت آمریکایی با درآمد سالانه ۱۴۶ میلیارد دلار بر روی ارزش‌های متمایز بوده و اقدامات کارکنان آن‌ها برای کسب بهترین نتایج، راهبری می‌شود. این شرکت، کسب‌وکار خود را بر مبنای حفظ مقررات اجتماعی و زیست‌محیطی مسئولانه انجام داده و با احترام به قانون و حقوق بشر جهانی به نفع جوامعی که در آن کار می‌کند، به‌پیش می‌رود. شورون ۴۴ هزار و ۶۷۹ کارمند در سراسر دنیا دارد.

۲. کونوکو فیلیپس
امتیاز:  ۴.۹ از ۵ امتیاز
میانگین سالانه حقوق: ۱۰۲ هزار و ۸۶ دلار

کونوکو فیلیپس یک غول نفت و گاز جهانی است که وظیفه مهم یافتن و عرضه ایمن انرژی برای مردم جهان بر عهده دارد. همه کارکنان آن‌ها در کاری که انجام می‌دهند، متخصص هستند. کونوکو فیلیپس در سراسر فعالیت‌ها و فعالیت‌های خود در ۱۷ کشور هرگز مسئولیت خود را برای هم‌جواری عالی و مکانی عالی برای همکاری را فراموش نمی‌کند. این شرکت سالانه ۸۱ میلیارد دلار درآمد دارد و ۱۰ هزار و ۴۰۰ کارمند دارد.

۳. شل
امتیاز:  ۴.۹ از ۵ امتیاز
میانگین سالانه حقوق: ۱۶۱ هزار و ۴۷۱ دلار

شرکت نفت شل یک شرکت فراملیتی انگلیسی-هلندی است که در میان غول‌های نفتی جهان قرار دارد. درآمد سالانه این شرکت ۳۷.۴ میلیارد دلار بوده و ۸۰ هزار کارمند دارد.

۴. بیکر هیوز
امتیاز:  ۴.۹ از ۵ امتیاز
میانگین سالانه حقوق: ۱۲۰ هزاز و ۳۲۴ دلار

بیکر هیوز تأمین‌کننده خدمات، محصولات، فناوری و سیستم‌های میدان نفتی به صنعت نفت و گاز طبیعی در سراسر جهان است. ۶۰ هزار کارمند این شرکت امروزه در بیش از ۸۰ کشور کار می‌کنند و به مشتریان کمک می‌کنند تا منابع هیدروکربنی را اکتشاف، ارزیابی، حفاری، تولید، حمل و پالایش کنند.

۵. شرکت خدمات آرامکو
امتیاز  ۴.۶ از ۵ امتیاز
میانگین حقوق مهندس نفت: ۱۱۵ هزار و ۵۷۹ دلار

شرکت خدمات آرامکو یک شرکت تابعه آرامکو عربستان سعودی، شرکت نفت دولتی پادشاهی عربستان سعودی و یک شرکت کاملاً یکپارچه و جهانی نفت و مواد شیمیایی، مستقر در ایالات‌متحده است. خدمات اصلی شامل شناسایی فن‌آوری‌های بالادستی و پایین‌دستی، بهترین شیوه‌ها و شرکای فناوری بالقوه برای آرامکو عربستان است.

بیشتر بخوانید:  مذاکرات ونزوئلا و چین در حوزه انرژی

این شرکت که در سال ۱۹۵۰ میلادی در شهر نیویورک تأسیس شد، در سال ۱۹۷۴ به هیوستون نقل‌مکان کرد و به سایر رهبران صنعت پیوست تا موقعیت منحصربه‌فرد شهر را به‌عنوان پایتخت انرژی جهان تقویت کند. علاوه بر دفتر مرکزی خود در هیوستون، آن‌ها دفتری در واشنگتن دی سی برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد بازارهای نفت، سیاست‌های دولتی و روندهای اقتصادی دارد.

۶. هالیبرتون
امتیاز:  ۴.۹ از ۵ امتیاز
میانگین سالانه حقوق: ۱۲۰ هزار و ۲۳۰ دلار

غول نفتی هالیبرتون که در سال ۱۹۱۹ میلادی تأسیس شد، ۱۰۰ سال خدمت خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات در صنعت انرژی در جهان جشن می‌گیرد. این شرکت با ۶۰۰۰۰ کارمند، نماینده ۱۴۰ ملیت در بیش از ۸۰ کشور، به مشتریان خود کمک می‌کند تا ارزش را در طول چرخه حیات مخزن از مکان‌یابی هیدروکربن‌ها و مدیریت داده‌های زمین‌شناسی گرفته تا ارزیابی حفاری و سازند، ساخت و تکمیل چاه، و بهینه‌سازی تولید در طول عمر دارایی به حداکثر برسانند.

۷. اگزون موبیل
امتیاز:  ۵.۰ از ۵ امتیاز
میانگین سالانه حقوق: ۱۴۴ هزار و ۶۰۹ دلار

اگزون موبیل یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان انرژی و تولیدکنندگان مواد شیمیایی در جهان است. این شرکت نفت خام، گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی را اکتشاف و تولید کرده و می‌فروشد. فن‌آوری‌های نسل بعدی آن نیازهای روزافزون جهان به انرژی و محصولات شیمیایی باکیفیت بالا را برآورده می‌کند.

۸. شلمبرژه
امتیاز:  ۴.۸ از ۵ امتیاز
میانگین سالانه حقوق: ۱۲۳ هزار و ۸۷۰ دلار

شلمبرژه، بزرگ‌ترین شرکت خدمات میدان نفتی جهان است که در حدود ۸۰ کشور جهان با حدود ۸۶ هزار نفر کارمند از ۱۴۰ ملیت فعالیت می‌کند. آن‌ها طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را از پردازش لرزه‌ای گرفته تا ارزیابی سازند، آزمایش چاه و حفاری جهت، سیمان‌کاری و تحریک چاه، فراز آوری مصنوعی، تکمیل چاه و مشاوره و نرم‌افزار و مدیریت اطلاعات ارائه می‌کند. درآمد عملیاتی این شرکت در سال گذشته میلادی ۲۷.۱۶ میلیارد دلار بوده است.

۹. هس
امتیاز:  ۴.۹ از ۵ امتیاز
میانگین سالانه حقوق: ۱۴۲ هزار و ۹۰۱ دلار

هس یک شرکت انرژی مستقل پیشرو در جهان با ۱۶۲۱ کارمند است که عمدتاً در اکتشاف و تولید نفت خام و گاز طبیعی فعالیت دارد. این شرکت در سال ۱۹۲۰ میلادی تأسیس ‌شده است.

منبع: میز نفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سراب آرامش دوشنبه , ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

پس ابر قدقد منطقه کجاست
حقوق مهندسش در یک محیط آلوده و خطرنا‌ک نهایتش در یک سال بشه ۳۶۰۰ تا ۴۸۰۰ دلار

مهندس سه شنبه , ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

سلام.در ایران هم میزاشتین تا همه بدونن ک ی مهندس با ده سال سابقه،،ماهی ۳۵۰ دلار میگیره

حسین سه شنبه , ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

نفت مرکزی.نفت خیز جنوب.نفت تهران هم بنویسید از قلم افتاده

کارگر سه شنبه , ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

چه جالب پس حقوق نماینده های ایران سالانه ۲۰میلبارد است بدون اضافات چی شرکت پخش نفت وگاز ایران به ترتیب رسمیهای قدیمی البته ۱۷ میلیارد ۱۵میلیارد و۱۲میلیار اونم بدون پاداش‌های ماه به ماه وتولید وغذا وخیلی چیزهای دیگه حتی روحمان خبرنداره اینا مهم نیست درسته فقط حقوق گارگراگه رفت بالا حرامه ،خدایا خدایا،،،،

Faran سه شنبه , ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

چه جالب پس حقوق نماینده های ایران سالانه ۲۰میلبارد است بدون اضافات چی شرکت پخش نفت وگاز ایران به ترتیب رسمیهای قدیمی البته ۱۷ میلیارد ۱۵میلیارد و۱۲میلیار اونم بدون پاداش‌های ماه به ماه وتولید وغذا وخیلی چیزهای دیگه حتی روحمان خبرنداره اینا مهم نیست درسته فقط حقوق گارگراگه رفت بالا حرامه ،خدایا خدایا،،،،