کد خبر : 12452
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 13:58

تداوم روزهای سبز بورس/ دهدشت، بوعلی سینا و فارابی، پیشتاز گروه پتروشیمی‌ها شدند

تداوم روزهای سبز بورس/ دهدشت، بوعلی سینا و فارابی، پیشتاز گروه پتروشیمی‌ها شدند
شاخص کل بورس تهران در ادامه روند رو به بالای خود، امروز هم 0.17 درصد رشد کرد. بیشتر نمادهای پتروپالایشی نیز به صعود خود ادامه دادند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، روزهای صعودی بازار سهام در سومین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ نیز ادامه داد و شاخص‌های اصلی بورس، این بار با شیبی کمتر به رشد خود ادامه دادند. به علاوه، معاملات در صنایع پالایشی، پتروشیمی و شیمیایی امروز نیز متعادل‌تر بود اما همچنان بخش عمده نمادهای این صنایع شاهد رشد قیمت خود بودند.

شاخص کل بورس در روزجاری، صعودی سه هزار و ۹۲۱ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد را تجربه کرد و روی پله دو میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز به حرکت خود در مدار صعودی ادامه داد و این بار، ۰.۵۷ درصد به ارتفاع خود افزود.

با دست به دست شدن ۹.۷ میلیارد برگه سهم و حق تقدم طی بازار روز جاری، ارزش معاملات خرد به رقم چهار هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان رسید. همچنین روند ورود پول حقیقی به بازار نیز ادامه یافت و امروز هم ۴۲.۴ میلیارد تومان پول تازه نفس حقیقی به بازار تزریق شد.

ورود پول حقیقی ۱۰.۱ میلیارد تومانی به پتروشیمی نوری

معاملات در بورس امروز، طوری دنبال شد که صنعت پتروشیمی را به تعادل نزدیک‌تر کرد. بر این اساس، در بازار امروز ۱۵ نماد پتروشیمی مثبت خوردند و ۱۵ نماد هم افت قیمت داشتند. همچنین نماد دو شرکت پتروشیمی پارس و پتروشیمی مارون، بدون تغییر قیمت پایانی، به کار خود در بازار امروز پایان دادند.

سه نماد پتروشیمی دهدشت (دهدشت) با ۴.۹۵ درصد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۴.۳۱ درصد و پتروشیمی فارابی (شفارا) با سه درصد، بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند و در طرف دیگر بازار نیز سهام سه شرکت پتروشیمی گلستان (شستان)، گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با افت به ترتیب ۲.۹۹ درصد، ۲.۰۴ درصد و ۱.۷۸ درصدی شاهد بیشترین کاهش قیمت بودند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیشترین خروج پول حقیقی در بازار امروز پتروشیمی‌ها مربوط به سهام سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با خروج پول ۳.۵ میلیارد تومانی بود. این در حالیست که پتروشیمی نوری (نوری) بیشترین ورود پول حقیقی به مبلغ ۱۰.۱ میلیارد تومان را به نام خود زد.

پیشتازی نفت پارس در بین هم‌گروهی‌ها

تابلوی بازار نشان می‌دهد که حال سهام شرکت‌های پالایشی همچنان خوب است و بخش عمده آنها همچنان حرکت رو به بالای خود را دنبال می‌کنند. پس از رشد قیمت هفت نماد و افت ۶ نماد، شاخص این صنعت با ارشد ناچیز ۱۸۱ واحدی را رقم زد. همچنین ارزش معاملات این صنعت ۱۶۱.۱ میلیارد تومان بود و خالص خروج پول حقیقی از آن به ۲۹ میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید:  افت سهام پالایشگاه اصفهان در بورس امروز/ پتروشیمی زاگرس ورود پول حقیقی 122 میلیاردی را تجربه کرد

نمادهای نفت پارس (شنفت) با ۳.۰۱ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱.۱۸ درصد و پالایش نفت شیراز (شراز) با ۰.۹۲ درصد، بیشترین بازدهی مثبت را به نام خود زدند و بیشترین کاهش قیمت نیز به سهام سه شرکت نفت پاسارگاد (شپاس) با ۲.۹۱ درصد، سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۰.۹۷ درصد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۹۳ درصد افت اختصاص پیدا کرد.

به علاوه در بازار امروز، بیشترین خروج پول حقیقی در میان نمادهای پالایشی با رقم ۱۷ میلیارد تومانی به سهام پالایش نفت بندرعباس رسید. سهامداران نفت سپاهان اما ۱.۱ میلیارد تومان پول حقیقی وارد معاملات نماد شسپا کردند.

شاخص صنعت شیمیایی ۰.۴۳ درصد بالا رفت

نمادهای حاضر در گروه محصولات شیمیایی نیز امروز در حالی به معاملات خود پایان دادند که شاخص این گروه رشد ۰.۴۳ درصدی را ثبت کرد. به علاوه، ارزش معاملات شیمیایی‌ها رقم ۳۶۳ میلیارد تومان را ثبت کرد و خالص ورود پول حقیقی به این گروه معادل ۶ میلیارد تومان ثبت شد.

امروز ۳۲ نماد شیمیایی بازدهی مثبت داشتند و ۲۷ نماد در سمت منفی بازار حرکت کردند. در بین نمادهای صعودی، بیشترین بازدهی مربوط به سهام شرکت‌های نیروکلر (شکلر) با ۵.۶۳ درصد، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) با ۴.۶۷ درصد و لعابیران (شلعاب) با ۴.۴ درصد بود. معدنی املاح ایران (شاملا) با ۲.۶۳ درصد، ملی شیمی کشاورز (شملی) با ۲.۵۶ درصد و صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) با ۲.۳۲ درصد افت نیز متحمل بیشترین کاهش قیمت شدند.

همچنین تابلوی معاملات شیمیایی‌ها حاکی از آن است که سهام شرکت نیروکلر (شکلر) با وجود رقم زدن بیشترین رشد قیمت در گروه خود، با خروج پول ۴.۴ میلیارد تومانی توسط افراد حقیقی مواجه شده است. در مقابل اما نماد نماد شکام با ورود پول حقیقی ۶.۲ میلیارد تومانی، از این لحاظ پیشتاز گروه خود بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.