کد خبر : 3332
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 10:00

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

روانکاران محصول ایرانی را به‌عنوان خارجی می‌فروشند/ قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت روانکاران

روانکاران محصول ایرانی را به‌عنوان خارجی می‌فروشند/ قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت روانکاران
مهرداد عباد گفت: به شدت در صنعت روانکاران با تقلب مواجه هستیم؛ جنس ایرانی به عنوان جنس خارجی به فروش می‌رسد و حتی در اجناس ایرانی هم تقلب می‌شود.

به گزارش خبرنگار انرژی پرس، روانکارها موادی هستند که برای کاهش میزان اصطکاک بین سطوح متحرک و ثابت استفاده می‌شوند. در سال‌های اخیر اخبار بسیاری درباره‌ی تقلبی بودن محصولات صنعت روانکاران منتشر شده است. مهرداد عباد، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی درباره‌ی مشکلات صنعت روانکاران ایرانی به «انرژی پرس» گفت: چندین شرکت دولتی و نیمه دولتی در صنعت روانکاران حضور دارند که درصد بالایی از بازار را در اختیار دارند.

هزینه‌های روانکاران بیش از قیمت تمام شده محصولات است

او با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری بلای جان کارخانه‌ها شده، بیان کرد: مسئله قیمت‌گذاری موجب آشفتگی صنعت و بازار شده است. قیمت‌هایی که برای روانکاران صنعتی یا موتوری صورت می‌گیرد متأسفانه پایین‌تر از قیمت تمام شده‌ی شرکت‌هاست و آن‌ها با ضرر این روغن‌ها را تولید می‌کنند.

آفتی به نام قیمت‌گذاری دستوری برای روانکاران

عباد با بیان اینکه بخش روغن‌های پایه، انحصاراً دست دولت است گفت: در بخش روغن‌های صنعتی بخش خصوصی فعال‌تر است اما به واسطه‌ی اینکه قیمت‌ها دستوری است، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده هم با مشکل مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:  کاهش درآمد روانکاران بورسی

او ادامه داد: شرکت‌ها در روغن‌های موتوری قوی هستند و تعداد زیادی شرکت وجود دارند که روغن‌های موتوری تولید می‌کنند. خیلی‌ها از تصفیه دوم استفاده می‌کنند که ما در این قسمت بخش خصوصی را می‌بینیم که بسیار فعال هستند و روغن‌های تصفیه شده تولید می‌کنند.

تقلب در صنعت روانکاران

این عضو اتاق بازرگانی به بحث تقلب اشاره کرد و افزود: ما به شدت در صنعت روانکاران با تقلب مواجه هستیم؛ جنس ایرانی به عنوان جنس خارجی به فروش می‌رسد و حتی در اجناس ایرانی هم تقلب می‌شود و با تغییر ظاهر بشکه، روغن‌های تقلبی را به فروش می‌رسانند و این موضوع باعث شده که شرکت‌های شناسنامه‌دار به مشکل بخورند. باوجود اینکه ما پتانسیل خوبی در این صنعت داریم اما بازار روانکارها بازار آشفته‌ای است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.