کد خبر : 11659
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 13:43

کارنامه روانکارها در اسفند ۱۴۰۲

افزایش ۲۲ درصدی درآمد نفت ایرانول / افزایش درآمد روانکارها نسبت به اسفند ۱۴۰۱

افزایش ۲۲ درصدی درآمد نفت ایرانول / افزایش درآمد روانکارها نسبت به اسفند ۱۴۰۱
نفت ایرانول (شرانل) با افزایش بیشتر از ۲۲ درصدی درآمد ماهانه خود نسبت به اسفند ۱۴۰۱ بیشترین افزایش درآمد را میان رقبای خود به ثبت رسانده است

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، بررسی گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های صنعت روانکار خبر از آن می‌دهد که مجموع درآمد چهار روانکار بورسی در اسفند ۱۴۰۲ به ۶ هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در مقایسه با ماه گذشته یعنی بهمن کاهش ۱۶.۸ درصدی را تجربه کرده است. البته این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲.۱ درصد افزایش داشته است.
همچنین باید گفت درآمد حاصل از فروش هر چهار روانکار بورسی در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است. در مقابل اما مقایسه ارقام فروش روانکارها در اسفندماه با ماه گذشته یعنی بهمن ۱۴۰۲ خبر از کاهش درآمد دو شرکت نفت ایرانول و سپاهان می‌دهد.
با این حال باید دید کدام روانکار در اسفند ۱۴۰۲ درآمد خود را بیشتر از سایر رقبا افزایش داده است؟ انررژی‌ پرس در این گزارش وضعیت درآمدزایی روانکارهای بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است.

 

وضعیت درآمدزایی روانکارها

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به اسفند ۱۴۰۱
همان‌طور که گفته شد، هر چهار شرکت روانکار در اسفند ۱۴۰۲ موفق به افزایش مبلغ فروش خود نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ شده‌اند. در این حین اما نفت ایرانول (شرانل) با افزایش بیشتر از ۲۲ درصدی درآمد ماهانه خود نسبت به اسفند ۱۴۰۱ بیشترین افزایش درآمد را میان رقبای خود به ثبت رسانده است. به طوری که مبلغ فروش ماهانه نفت ایرانول از هزار و ۸۸ میلیارد تومان در اسفند ۱۴۰۱ به هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان در این ماه رسید. البته این رقم نسبت به ماه گذشته یعنی بهمن ۱۴۰۲ حدود ۱۹.۷ درصد کاهش داشته است.
همچنین نفت پارس نیز درآمد ماهانه خود را نسبت به اسفند ۱۴۰۱ بیشتر از ۲۱ درصد افزایش داد و از ۹۱۶ میلیارد تومان در اسفند ۱۴۰۱ به هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان رساند. به این ترتیب نفت پارس در جایگاه دوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به اسفند ۱۴۰۱ قرار گرفته است. لازم به ذکر است درآمد ماهانه این شرکت در مقایسه با بهمن ۱۴۰۲ حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.
مبلغ فروش نفت سپاهان نیز در این ماه افزایش خوبی را به خود دیده است. به نحوی که درآمد ماهانه پارس در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به اسفند ۱۴۰۱ حدود ۱۱ درصد رشد کرده است. به این ترتیب درآمد این شرکت از هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان در اسفند ۱۴۰۱ به هزار و ۹۱۹ میلیارد تومان در این ماه رسیده است. اما مقایسه رقم فروش این شرکت با بهمن ۱۴۰۲ خبر از کاهش حدود ۳۸ درصدی این عدد می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  نفت ایرانول، بهران و شیراز، تنها نمادهای پالایشی صعودی بودند

 

درآمد روانکارها در اسفند ۱۴۰۲

بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به اسفند ۱۴۰۱
بر خلاف عملکرد روانکارها در بخش فروش، رقم تولید تمامی شرکت‌های این صنعت صعودی نبودند. چرا که مقدار تولید نفت سپاهان در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.
حال باید دید کدام شرکت در این ماه موفق شد عنوان بیشترین افزایش مقدار تولید را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از آن خود کند؟
نگاهی به گزارش‌های ماهانه روانکارها حکایت از آن دارد که نفت بهران در اسفندماه ۱۴۰۲ با افزایش ۱۳.۹ درصدی مقدار تولید نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، عنوان «بیشترین افزایش مقدار تولید، نسبت به اسفند ۱۴۰۱» را از آن خود کرده است. به این ترتیب بهران در اسفند ۱۴۰۲ موفق شد مقدار تولید خود را به ۵۲ میلیون و ۸۵۹ هزار لیتر برساند.
نفت ایرانول نیز در اسفند ۱۴۰۲ توانست مقدار تولید خود را نسبت به اسفند ۱۴۰۱ حدود ۹.۹ درصد بالا ببرد و به ۴۷ هزار و ۴۴۹ مترمکعب برساند. همچنین نفت پارس دیگر شرکتی بود که در اسفند ۱۴۰۲ موفق به افزایش مقدار تولید خود نسبت به اسفند ۱۴۰۱ شده است. به طوری که رقم تولید این شرکت در این ماه با رشد ۵.۸ درصدی نسبت به اسفند ۱۴۰۱ به ۳۱ میلیون و ۸۶۱ هزار لیتر رسیده است.

 

وضعیت تولید روانکارها

در مقابل اما مقدار تولید نفت سپاهان در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با کاهش ۱.۸ درصدی از ۵۶ هزار تن به ۵۵ هزار تن رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.