کد خبر : 1213
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 10:43

جنجال‌های مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها ادامه دارد

متانول‌سازان ایرانی در یک قدمی تعطیلی

متانول‌سازان ایرانی در یک قدمی تعطیلی
این روزها ماجرای افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، داغ‌ترین خبر صنعت نفت کشور است. مدیران پتروشیمی‌ها پس از تهدید و گلایه و خواهش از رئیس جمهور برای تجدیدنظر، به‌دنبال توقف تولید متانول‌سازان هستند.

به گزارش خبرنگار انرژی پرس، روز گذشته دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور گفته بود که اگر وضعیت نرخ خوراک اصلاح نشود فاتحه اقتصاد پتروشیمی‌ها را باید خواند؛ اما امروز زمزمه‌هایی از تعطیلی متانول‌سازان به گوش می‌رسد.

ماجرا از مصوبه افزایش نرخ خوراک صنایع آغاز می‌شود. متانول‌سازان نخستین بخش صنعت بودند که به این مصوبه اعتراض کردند.

متانول کاوه نیز در اعتراض به این افزایش نرخ خوراک اعلام کرد که تولید با این نرخ دیگر صرفه اقتصادی ندارد و برای جلوگیری از زیان، تولید را متوقف کرد.

هلدینگ‌های پتروشیمی درباره‌ی ادامه روند فعالیت و تولید متانول‌سازها روز چهارشنبه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:  مجوزهای جدید پتروشیمی رانت سیاسی یا اقتصادی است/ پتروشیمی ها زیر ظرفیت کار می کنند؛ اما مجوز جدید صادر می شود!

درحال حاضر دو هلدینگ پتروفرهنگ و شستان بیشترین سهم از سبد متانول کشور را دارا هستند. به همین دلیل از افزایش ناگهانی نرخ خوراگ گازی بیش از دیگر هلدینگ‌های پتروشیمی متضرر خواهند شد.

پس از متانول‌سازان، اوره‌سازان کشور نیز به افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها معترض بودند و اعلام کردند، ادامه حیات آنها با این مصوبه به خطر افتاده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیران صنعت پتروشیمی، تصمیم‌ به توقف تولید برای جلوگیری از زیان را دارند، حال باید دید جنجال افزایش نرخ خوراک به کجا خواهد رسید، آیا دولت در این مصوبه تجدیدنظر خواهد کرد یا متانول‌سازها تعطیل می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.