کد خبر : 6488
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 14:17

کارنامه روانکارهای بورسی در آبان ماه بررسی شد؛

کاهش درآمد روانکاران بورسی

کاهش درآمد روانکاران بورسی
نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های صنعت روانکار حاکی از آن است که مجموع درآمد پنج روانکار بورسی در آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۳ درصد افزایش و نسبت به ماه گذشته یعنی مهرماه ۱.۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش انرژی پرس، پنج روانکار بورسی در آبان ۱۴۰۲ از فروش محصولات خود مجموعا هفت هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

اما باید دید کدام روانکار در آبان امسال عملکرد بهتری را از نظر تولید و فروش به ثبت رسانده است؟ انررژی پرس در این گزارش رالی درآمدزایی روانکارهای بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است.

بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به آبان ۱۴۰۱

بررسی و مقایسه گزارش فعالیت شرکت‌های روانکار نشان می‌دهد مقدار تولید سه روانکار در آبان امسال نسبت به آبان سال گذشته افزایش داشته است. به صورتی که نفت ایرانول با افزایش ۶.۲ درصدی مقدار تولید خود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته عنوان بیشترین افزایش مقدار تولید را نسبت به آبان ۱۴۰۱ را از آن خود کرده است. به این ترتیب شرانل در آبان امسال موفق شد مقدار تولید خود را به ۵۲ هزار و ۹۱۳ متر مکعب برساند.

مقدار تولید نفت بهران نیز در آبان امسال توانست مقدار تولید خود را نسبت به آبان ۱۴۰۱ حدود ۲.۸ درصد بالا ببرد و رقم۵۲ میلیون لیتر را به ثبت برساند.

 

بیشترین کاهش مقدار تولید نسبت به آبان ۱۴۰۱

در طرف مقابل بیشترین کاهش مقدار تولید آبان نیز به نفت پارس «شنفت» تعلق می‌گیرد. گفتنی است مقدار تولید این شرکت در آبان ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۷ درصد پایین آمده است. همچنین این رقم در مقایسه با ماه گذشته یعنی مهر افت ۵.۴ درصدی را به خود دیده است.

 

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به آبان ۱۴۰۱

بیشتر بخوانید:  نمادهای پتروشیمی و پالایشی، شاخص کل بورس را افزایش دادند

در سمت دیگر ماجرا اما صف شرکت‌های روانکاری که درآمد خود را افزایش دادند، طولانی بود. به طوری که چهار شرکت در آبان امسال موفق به افزایش مبلغ فروش خود نسبت به آبان سال گذشته شدند. در این حین اما نفت سپاهان با افزایش حدود ۳۵ درصدی درآمد ماهانه خود نسبت به آبان ۱۴۰۱ بیشترین افزایش درآمد را میان رقبای خود به ثبت رساند. به طوری که مبلغ فروش ماهانه شسپا از هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در آبان ۱۴۰۱ به هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان در این ماه رسید. همچنین مقدار تولید شرکت نسبت به مهرماه امسال ۶ درصد رشد کرده است.

همچنین شنفت نیز درآمد ماهانه خود را نسبت به آبان ۱۴۰۱ بیشتر از ۳۲ درصد افزایش داد و از ۸۶۰ میلیارد تومان به هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رساند. به این ترتیب نفت پارس در جایگاه دوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به آبان ۱۴۰۱ قرار گرفته است. لازم به ذکر است درآمد ماهانه این شرکت در مقایسه با مهرماه حدود سه درصد بالا رفته است.

گفتنی است مبلغ فروش ایرانول نیز در این ماه جهش خوبی را به خود دید. به نحوی درآمد ماهانه شرانل در آبان امسال نسبت به آبان ۱۴۰۱ حدود ۲۹ درصد و در مقایسه با مهرماه بیشتر از ۱۶ درصد رشد کرده است. به این ترتیب درآمد این شرکت از هزار و ۷۲ میلیارد تومان در آبان ۱۴۰۱ به هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان در این ماه رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.