کد خبر : 2896
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 11:28

نمادهای پتروشیمی و پالایشی، شاخص کل بورس را افزایش دادند

نمادهای پتروشیمی و پالایشی، شاخص کل بورس را افزایش دادند
شاخص کل بورس امروز با کمک نمادهای بزرگ و شاخص سازی مانند خودرویی، نفتی و پالایشی با رشد بیش از ۱۸ هزار واحد روبرو شده است.

به گزارش انرژی نیوز، گروه پالایش فرآورده‌های نفتی با ارزش معاملات ۳۱۱ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه نهادهای مالی واسط با ارزش معاملات ۹۴ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) و گروه دارویی با ارزش معاملات ۱۱۴ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

تا این لحظه بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۴۳۱ میلیارد تومان (۰.۶ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های پالایش فرآورده‌های نفتی با ارزش معاملات ۳۱۱ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات ۲۵۴ میلیارد تومان (۰.۵ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند تا نشان دهند امروز، روز نمادهای شاخص ساز بازار سرمایه است.

در یک ساعت و ۳۷ دقیقه‌ای که از بازار می‌گذرد ارزش معاملات خرد عدد ۳,۸۶۴ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین هفتگی، ۵۳% و نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین ماهانه ۵۵% افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:  سرخ‌پوشی نمادهای شیمیایی و پالایشی در بورس امروز/ سایه سنگین تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بر بازار

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۴۱۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۱۰۷ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی وارد سهام می‌گردد.

ارزش صف‌های خرید ۳۲۷ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۹۱ میلیارد تومان افزایش داشته است.

از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۱۰۸ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۶۵ میلیارد تومان قرار دارد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.