کد خبر : 12098
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 15:32

کارنامه روانکارهای بورسی در سالی که گذشت؛

کدام روانکار بورسی برنده رالی درآمد و تولید در سال ۱۴۰۲ شد؟/ نفت پارس درصدر بیشترین درصد افزایش درآمد

کدام روانکار بورسی برنده رالی درآمد و تولید در سال ۱۴۰۲ شد؟/ نفت پارس  درصدر بیشترین درصد افزایش درآمد
مجموع درآمد روانکارهای بورسی در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ با افزایش ۲۱.۴ درصدی روبه‌رو شده است. به طوری که این عدد از ۵۸.۲ همت در سال ۱۴۰۱ به ۷۰.۷ همت در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، انتشار گزارش‌ فعالیت ماهانه روانکارهای بورسی در اسفندماه سال ۱۴۰۲ تکیلف کارنامه یک ساله تولید و فروش این شرکت‌ها را مشخص کرد. بدین ترتیب نگاهی به ارقام تجمعی تولید و فروش ماه‌های ۱۴۰۲ باید دید کدام روانکار در سال ۱۴۰۲ موفق بوده و عملکرد بهتری نسبت به سایر رقبا از خود بر جای گذاشته است.

انرژی پرس در این گزارش وضعیت تولیدات و درآمدزایی چهار روانکار بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است.

پیش از هرچیزی باید گفت مجموع درآمد روانکارهای بورسی در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ با افزایش ۲۱.۴ درصدی روبه‌رو شده است. به طوری که این عدد از ۵۸.۲ همت در سال ۱۴۰۱ به ۷۰.۷ همت در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

پردرآمدترین روانکار سال ۱۴۰۲

بررسی و مقایسه ارقام فروش روانکارهای بورسی در سال ۱۴۰۲ حکایت از آن دارد که نفت سپاهان با ثبت درآمد ۲۳ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲ پردرآمدترین روانکار بورسی در این سال بوده است.

همچنین بهران و ایرانول نیز دیگر روانکار‌های پردرآمد سال ۱۴۰۲ بودند؛ به نحوی که بهران در این سال ۲۰.۸ همت و ایرانول بیش از ۱۴.۷ همت درآمد شناسایی کرده‌اند.

اما باید دید کدام روانکار در سال ۱۴۰۲ موفق به افزایش درآمد خود نسبت به سال ۱۴۰۱ شده و کدام یک عملکرد بهتری در این زمینه داشته است. از این رو باید ارقام درآمد تجمعی گزارش ماهانه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ روانکارهای بورسی را مقایسه کرد.

بیشترین درصد افزایش درآمد حاصل از فروش نسبت به سال ۱۴۰۱

طبق جدولی که آورده شده است، نفت پارس در سال ۱۴۰۲ بهترین عملکرد را میان رقبای بورسی خود به ارمغان آورده است. به طوری که این روانکار در سال ۱۴۰۲ توانست درآمد سالانه خود را از ۹ هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با رشد حدود ۳۰ درصدی به ۱۱ هزار و ۹۸۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برساند.

جایگاه دوم بیشترین افزایش درآمد سالانه نیز به نفت سپاهان تعلق می‌گیرد؛ چرا که درآمد سالانه این شرکت از ۱۸ هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۲۶ درصدی به ۲۳ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان رسیده است.

دو روانکار دیگر بورسی نیز در سال ۱۴۰۲ موفق به افزایش درآمد سالانه خود شده‌اند؛ به طوری که نفت بهران با افزایش ۱۷.۷ درصدی و نفت ایرانول با افزایش ۱۳.۴ درصدی درآمد سالانه خود به ترتیب رتبه‌های سوم و چهارم این بخش را از آن خود کرده‌اند. به این ترتیب درآمد سالانه تمامی روانکارهای بورسی در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:  کاهش درآمد روانکاران بورسی

اما حالا باید دید بیشترین میزان افزایش درآمد سالانه (از نظر ریالی) مربوط به کدام روانکار است؟

بیشترین افزایش درآمد سالانه نسبت به ۱۴۰۱ (از نظر ریالی)

نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه روانکارهای بورسی در سال ۱۴۰۲ حکایت از آن دارد که نفت سپاهان با افزایش حدود ۴.۸ همتی که در درآمد سالانه خود به عمل آورد، پیشتاز روانکار‌های بورسی در این بخش بوده است. همچنین بهران و پارس نیز هر کدام با افزایش به ترتیب حدود ۳.۱ همت و ۲.۷ همت دیگر روانکار‌هایی بودند که درآمد خود را به خوبی افزایش دادند.

بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به سال ۱۴۰۱

پس از بررسی وضعیت درآمدزایی روانکار‌ها در سال ۱۴۰۲ مشخص شد که دو شرکت نفت سپاهان و پارس در این بخش عملکرد خوبی داشتند.

در این بخش باید دید کدام روانکار‌ در سال ۱۴۰۲ در زمینه تولید عملکرد موفقی داشته و مقدار تولید خود را افزایش داده است؟ بررسی گزارش‌های ماهانه روانکارهای بورسی در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد نفت پارس در این بخش بهترین عملکرد را میان روانکارهای بورسی از خود نشان داده است.

به صورتی که نفت پارس در سال ۱۴۰۲ موفق شد مقدار تولید خود را نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود هفت درصد افزایش دهد و به بیش از ۳۸۸ میلیون لیتر برساند. لازم به ذکر است این عدد در سال گذشته در حوالی ۳۶۴ میلیون لیتر ثبت شده بود.

همچنین نفت بهران نیز دیگر روانکاری بود که در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوبی در بخش تولید داشته است. به طوری که مقدار تولید این روانکار از ۵۹۱ میلیون و ۴۰۲ هزار لیتر در سال ۱۴۰۱ با رشد حدود ۶ درصدی به ۶۲۵ میلیون و ۷۰۹ هزار لیتر در ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ رسیده است.

در سمت مقابل اما نفت ایرانول در این بخش عملکرد خوبی از خود بر جای نگذاشته است؛ به طوری که مقدار تولید این شرکت در پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۴.۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است. به این ترتیب نفت ایرانول در سال ۱۴۰۲ ضعیف‌ترین عملکرد را از نظر تولید به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.