کد خبر : 8690
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 12:37

شرکت گازپروم نفت روسیه اعلام کرد:

نیازی به کاهش بیشتر تولید نفت اوپک پلاس وجود ندارد

نیازی به کاهش بیشتر تولید نفت اوپک پلاس وجود ندارد
رئیس شرکت بزرگ نفتی روسیه گازپروم نفت (SIBN.MM) گفت که نیازی به کاهش اضافی عرضه نفت توسط تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس، چند روز قبل از نشست این گروه در مورد سیاست تولید، نمی‌بیند.

به گزارش انرژی پرس، اوپک پلاس با کاهش داوطلبانه تولید در مجموع ۲.۲ میلیون بشکه در روز برای سه ماهه اول به رهبری عربستان سعودی با کاهش داوطلبانه ۱ میلیون بشکه در روز موافقت کرده است.
تولیدکنندگان اوپک پلاس قرار است در اول فوریه نشستی با یک هیئت وزیران کلیدی برگزار کنند و منابع این گروه گفته اند که احتمالاً در هفته های آینده میزان تولید نفت خود را برای آوریل و بعد از آن تعیین خواهد کرد.
الکساندر دیوکوف، مدیرعامل گازپروم نفت به خبرنگاران گفت: «اوپک پلاس قبلاً در مورد کاهش تصمیم گرفته است، کاهش در واقع از یک سو در ژانویه آغاز می شود. از سوی دیگر، ما به فصل بهار نزدیک می شویم، افزایش فصلی تقاضا برای نفت. به نظر من، در حال حاضر نیازی به تعدیل توافق اوپک پلاس نیست.»
او روز شنبه گفت که در بازار جهانی نفت مازاد جزئی وجود دارد.
دیوکوف همچنین گفت که این شرکت قصد دارد حجم پالایش نفت و تولید هیدروکربن را در سال ۲۰۲۴ بدون ارائه ارقام افزایش دهد، در حالی که سرمایه گذاری گازپروم نفت در سال جاری بدون تغییر دیده می شود.
آژانس بین‌المللی انرژی مستقر در پاریس که به کشورهای مصرف‌کننده نفت مشاوره می‌دهد، گفته است که با درگیری‌ها در خاورمیانه که نگرانی‌ها را در مورد عرضه افزایش می‌دهد ، با اینکه بازار در سال ۲۰۲۴ به خوبی شاهد عرضه بوده، ممکن است در صورتی که اوپک و متحدانش طبق برنامه کاهش تولید پیش نروند، شاهد مازاد عرضه باشیم.
خروجی روسیه
به گزارش خبرگزاری ریانو، نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه روز شنبه گفت که احتمالاً تولید نفت این کشور در سال جاری تقریباً بدون تغییر باقی خواهد ماند.
تولید نفت و میعانات گازی روسیه در سال گذشته اندکی کاهش یافت و به ۵۳۰ میلیون تن (۱۰.۶ میلیون بشکه در روز) رسید.
خبرگزاری اینترفاکس همچنین به نقل از شولگینوف اعلام کرد که روسیه صادرات بنزین را در پی حادثه ای در پالایشگاه نفت نورسی کاهش داده است.
این قطعی نگرانی‌ها را در مورد کمبود احتمالی بنزین در سراسر کشور برانگیخته است و گزارش‌هایی در رسانه‌ها حاکی از آن است که دولت در نظر دارد مانند پاییز گذشته ممنوعیت صادرات این سوخت را اعمال کند.

بیشتر بخوانید:  دبیرکل اوپک، حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.