کد خبر : 7658
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 14:29

مدیرعامل سابق پتروشیمی جم در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

بخش خانگی چهار برابر خودروها گاز co2 تولید می‌کند

بخش خانگی چهار برابر خودروها گاز co2 تولید می‌کند
گازرسانی نهضت غلطی بود که اوایل دهه ۷۰ در کشور به راه افتاد و نتیجه آن گازرسانی به بیش از ۹۸ درصد از مساحت ایران و اختصاص ۷۵ درصد از سبد انرژی کشور به گاز است. کارشناسان بارها نسبت به پیامدهای گازرسانی به کشور هشدار داده بودند اما گوش شنوایی برای آن نبود.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، به جرات می‌توان گفت نهضت گازرسانی تنها سیاست حوزه انرژی بود که تمامی دولت‌ها به آن پاببند بودند و آن را تعطیل نکرده‌اند. حتی در دولت سیزدهم که پیامدهای این طرح خطرناک مشهود است و دولت با کمبود گاز دست و پنجه نرم می‌کند، نهضت گازرسانی همچنان ادامه دارد. حسین میرافضلی، مدیرعامل سابق پتروشیمی جم به «انرژی پرس» درباره‌ی این طرح گفت:یک و نیم میلیون کیلومتر شبکه گازرسانی در دنیا وجود دارد که ۴۳۰ هزار کیلومتر آن متعلق به ایران، ۳۰۰ هزار کیلومتر به روسیه و ۳۰۰ هزار کیلومتر به آمریکا اختصاص دارد. کشورهایی همانند چین و هند با آن وسعت و جمعیت شبکه گازرسانی ندارند.

بیشتر بخوانید:  هزینه بالا، مانع ذخیره‌سازی گاز توسط صنایع شد

میرافضلی ادامه داد: به اعتقاد من گازرسانی نباید به کل مناطق کشور انجام می‌شد. باید برای تامین انرژی، برق‌رسانی می‌کردیم.گازرسانی به شهر تهران اشتباه فاحشی بود که آن زمان هشدار دادیم اما گوش شنوایی برای آن نبود.

او گفت: مصرف کل خودروهای بنزینی، گازوئیلی و گازسوز شهر تهران حدود ۲۷ هزار تن است.
این درحالی است که مصرف گاز شهر تهران در یک روز زمستانی ۱۲۰ هزار تن است. این به معنای تولید ۲۳۰ هزار تن CO2 در تهران است، چهار برابر خودروها ما تولید گاز سمی کرده‌ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مالک یکشنبه , ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

سلام و درود
مهندس میرافضلی جزء معدود مدیران بزرگترین پتروشیمی های کشور بوده که با کارنامه موفق و بدون فساد مالی خدمت کرده است اما مورد بی مهری قرار گرفت ، دغدغه ها و دلسوزی های ایشان ارزشمند است.
ممنون از انرژی پرس بابت این گفت و گو

سوخت مجانی = خودکشی سه شنبه , ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۸:۵۱

سوخت مجانی = بدمصرفی

کاملا طبیعی است .
غیر از این باشد عجیب است !!

سوخت مجانی = خودکشی اقتصادی
سوخت مجانی = تورم !!!
زودتر بفهمیم !!!