کد خبر : 5630
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 22:21

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو تاکید کرد:

از ایده تا تکنولوژی همراه با شرکت های دانش بنیان هستیم

از ایده تا تکنولوژی همراه با شرکت های دانش بنیان هستیم
مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو از حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان صنعت برق توسط دبیرخانه فن بازار در راستای اجرایی ساختن ایده ها و طراحی مدل های کسب و کار اقتصادمحور خبر داد.

عبدالصاحب ارجمند مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو در گفت و گو با خبرنگار انرژی پرس تاثیر حضور شرکت های دانش بنیان صنعت برق در نمایشگاه تخصصی صنعت برق و جشنواره فن بازار در شناسایی و رفع نیازهای صنعت برق را رضایت بخش دانست و گفت: در خصوص نیازهای فناورانه وزارت نیرو دو موضوع حائز اهمیت بود که یکی از آن ها افزایش کیفیت تجهیزات موجود در صنعت برق بر می گردد .

وی ادامه داد: یکی از اهداف نمایشگاه ارتقای سطح کیفی این تجهیزات بود که بسیاری از آن ها مانند ترانسفورماتورها، کابل ها، دکل ها، کنتورها و … توسط بخش خصوصی ساخته می شوند.

ارجمند در ادامه به برگزاری جشنواره فن بازار در کنار نمایشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف دیگر عملیاتی ساختن ایده ها در راستای رفع مشکلات صنعت بود که شرکت های خصوصی با شرکت در جشنواره فن بازار نسبت به ارائه راهکارهای خود در قالب ایده مورد داوری قرار گرفتند و قرار است تا اجرایی ساختن ایده و تبدیل آن به تکنولوژی در قالب مادی و معنوی در بستر پارک علم و فناوری وزارت نیرو مورد حمایت قرار گیرند.

وی در خصوص چگونگی پیگیری مطالبات شرکت های دانش بنیان که با ارائه ایده قرار است به چرخ صنعت برق سرعت ببخشند، توضیح داد: اگرچه در گذشته صندوق پژوهش و فناوری در پژوهشگاه نیرو نسبت به اعطام وام های چندین میلیاردی به شرکت های دانش بنیان این عرصه فعال بود، اما در حال حاضر یک دبیرخانه دائمی فن بازار به این منظور ایجاد شده که از وزارت نیرو، شرکت برق حرارتی، توانیر و پژوهشگاه نیرو در آن عضو هستند و مفهوم از ایده تا تکنولوژی قرار است به یک فرایند ادامه دار تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:  پایش و بازرسی شبکه های انتقال برق با استفاده از پهپاد

ارجمند در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان آورده مالی در اثر هم افزایی با شرکت های دانش بنیان صنعت برق اذعان کرد: بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد تجهیزات نیروگاهی توسط بخش خصوصی و واحد های طرح و توسعه شرکت های داخل کشور ساخته می شود و این سالانه آورده مالی معناداری برای صنعت دارد.

همراهی دبیرخانه دائمی فن بازار در طراحی مدل های کسب و کار دانش بنیان ها

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو در خصوص نحوه ارائه ایده توسط شرکت های دانش بنیان گفت: هنگامی که قرار است قطعه ای جدید ساخته و به صنعت اضافه شود، نیاز به حمایت های بیشتری است تا به نتیجه برسد اما  لازم است که بعد از طی شدن مراحل اولیه، شرکت های سازنده محصول نسبت به ارائه مدل کسب و کار با تفکر اقتصادی جدی تر عمل کنند تا در بازار داخل و خارج تثبیت شوند.

ارجمند افزود: در برخی موارد دیده شده که تکنولوژی و ایده های ارائه شده از لحاظ اقتصادی دچار ضعف است و ما در دبیرخانه فن بازار نسبت به رفع این مشکلات و ارائه مدل کسب و کار، به کمک تیم اقتصادی چاره اندیشیده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: پیش بینی می کنیم که بالای ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات ارائه شده در جشنواره فن بازار این دوره از نمایشگاه، در سال آینده حضور تجاری در صنعت برق خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.