کد خبر : 12204
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 10:50

افتتاح طرح توسعه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان توسط رئیس جمهور

افتتاح طرح توسعه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان توسط رئیس جمهور
طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان با حضور حجت الاسلام رییسی رییس جمهور ایران اسلامی، وزیر صمت و دیگر مسئولان ارشد کشوری و استانی در سمنان افتتاح شد.

به گزارش انرژی پرس، طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان که در سفر آبان ماه سال ۱۴۰۰ حجت الاسلام رئیسی به استان سمنان آغاز به کار کرده بود، صبح پنجشنبه در ابتدای سفر هیأت دولت و رئیس جمهور، با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی، به بهره برداری رسید.

نیروگاه شهید باکری یا همان نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان در ابتدا با طراحی چهار واحد ۱۸۰ مگاواتی ایجاد شده بود که دو واحد آن در گذشته ایجاد شد و دو واحد دیگر آن در سفر اول هیأت دولت سیزدهم به استان کلنگ زنی و حالا مورد بهره برداری قرار گرفته است.

استاندار سمنان بیان کرد: امروز با حضور رئیس جمهور ایران اسلامی شاهد بهره برداری از واحدهای سوم و چهارم نیروگاه قدس سمنان هستیم که می‌تواند توان برق دهی استان به خصوص تأمین برق مورد نیاز صنایع را ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید:  تکمیل ۱۳ واحد بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی در دوران رئیسی

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری در واحدهای سوم و چهارم نیروگاه بالغ بر ۹۰ میلیون یورو است، تاکید کرد: واحدهای چهار و پنج این نیروگاه با همت جهادی متصدیان، در پنج ماه ساخته شده است.

وی افزود: ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری با این دو طرح جدید که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت به ۶۹۰ مگاوات رسید که دو برابر میزان سابق بود.

استاندار سمنان با بیان اینکه پروژه احداث بخش بخار این نیروگاه با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیون یورو و با ظرفیت ۳۶۰ مگاوات از دیگر بخش‌های طرح توسعه‌ای نیروگاه قدس است، گفت: این طرح به خصوص در زمینه تأمین برق بخش صنعت در استان حائز اهمیت است.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.