کد خبر : 11317
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 15:21

شرکت نفت کویت سهامدار یک شرکت ایتالیایی شد

شرکت نفت کویت سهامدار یک شرکت ایتالیایی شد
شرکت بین المللی کویت پترولیوم 50 درصد از سهام شرکت ایتالیایی را خرید.

به گزارش انرژی پرس، شرکت بین المللی کویت پترولیوم، شعبه ایتالیا، اعلام کرد با هدف تلاش برای کاهش انتشار کربن ناشی از سوخت‌های فسیلی، توافقنامه‌ای برای خرید ۵۰ درصد از سهام شرکت ایتالیایی « اکوفوکس» ( Ecofox)، که در تولید سوخت‌های ارگانیک تخصص دارد، امضا کرده است.

به گزارش الشرق الاوسط، وزارت نفت کویت بدون اشاره به حجم و میزان این قرار داد، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس «X» نوشت، این قرارداد «اقدامی پیشگامانه» برای توسعه، تولید و توزیع سوخت‌های ارگانیک پایدار در راستای اهداف و متناسب با کاهش انتشار کربن در سوخت‌های مورد استفاده برای حمل‌ونقل است.

این در حالی است که اکوفوکس یکی از شرکت‌های وابسته به فاکس پترولیوم است که دارای یک کارخانه سوخت زیستی در ایتالیا با ظرفیت سالانه ۲۰۰ هزار تن است که بیودیزل پیشرفته و محصولات جانبی را برای استفاده صنعتی تولید می کند.

بیشتر بخوانید:  توقف تولید در بزرگترین پالایشگاه کویت

در همین زمینه، خبرگزاری کویت گزارش داد شرکت بین المللی کویت پترولیوم ناوبری جهانی را با سوخت جت در بیش از ۷۰ فرودگاه بین المللی، علاوه بر تولید و بازاریابی یکی از بهترین و مرغوب ترین روغن های جهان، تامین می کند ضمن آنکه سهام سه پالایشگاه بین المللی در ایتالیا  ویتنام و عمان را از طریق مشارکت با شرکت های نفتی بین المللی در اختیار دارد.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.