کد خبر : 6660
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402 - 14:04

پتروشیمی تندگویان در شش ماه اول سال چقدر پول از کجا در آورده ؟ +اینفو

پتروشیمی تندگویان در شش ماه اول سال چقدر پول از کجا در آورده ؟ +اینفو
بررسی صورت‌‌های مالی پتروشیمی تندگویان نشان می‌دهد این پتروشیمی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ موفق شد درآمد حاصل از فروش خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد. همچنین بهای تمام‌شده این شرکت نیز تا حدودی کنترل شد تا سود ناخالص شگویا بر ریل صعودی قرار گیرد.

به گزارش انرژی پرس، نگاهی به صورت‌های مالی ۶ ماهه پتروشیمی تندگویان حاکی از آن است که شرکت در این دوره موفق شد درآمد حاصل از فروش خود را بیشتر از ۳۲ درصد افزایش دهد و از ۱۱ هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به ۱۴ هزار و ۶۹۱ میلیارد تومان در نیمه نخست سال جاری برساند.

در طرف دیگر بهای تمام‌شده محصولات فروش رفته شرکت در ۶ ماهه نخست امسال تنها ۸.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالا رفت و  به ۹ هزار و ۴۹۸ میلیارد تومان رسید. همین موضوع سبب شد تا سود ناخالص پتروشیمی تندگویان با جهش ۱۱۵ درصدی همراه شود و از دو هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان به پنج هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان رسید. 

هزینه سنگین آلایندگی برای تندگویان

بخش پرداخت های الایندگی نیز جزو بخش های منفی در کارنامه پتروشیمی تندگویان است. طبق صورت مالی این شرکت در شش ماه اول سال تندگویان ۷۳ میلیارد تومان برای عوارض آلایندگی، ۲۴ میلیارد تومان برای برای پژوهش و ۱۷۸ میلیارد برای پساب صنعتی هزینه شده است!

جهش ۱۱۳ درصدی سود عملیاتی شگویا

با وجود اینکه «هزینه های عمومی, اداری و تشکیلاتی» و «خالص سایر هزینه‌های عملیاتی تندگویان» در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به ترتیب جهش ۷۵ و ۴۱۰ درصدی را به خود دیدند، اما این دو موضوع نیز نتوانستند جلوی رشد سود عملیاتی پتروشیمی تندگویان را بگیرند. به نحوی که سود عملیاتی پتروشیمی تندگویان از دو هزار و ۱۹۶ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۱۳ درصدی به چهار هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال رسیده است. 

بیشتر بخوانید:  ایران، برق هسته‌ای تولید می‌کند

سود خالص پتروشیمی تندگویان بر مدار صعودی 

همچنین گفتنی است پتروشیمی تندگویان در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۶۹۱ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را تجربه کرده است. در طرف دیگر نیز خالص سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی شرکت در این دوره حدود ۷.۵ درصد پایین آمده و رقم ۳۳۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است. 

به این ترتیب با کسر ارقام بالا از سود عملیاتی شرکت مشخص می‌شود که پتروشیمی تندگویان در ۶ ماهه نخست سال جاری چهار هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است. لازم به ذکر است این عدد در مقایسه با سود خالص دو هزار میلیارد تومانی شگویا در نیمه نخست سال گذشته با جهش بیش از ۱۱۶ درصدی روبه‌رو شده است.

با تقسیم سود خالص شرکت بر ۲۳ میلیارد و ۹۵۷ میلیون سهم (۲۳,۹۵۷,۶۶۶,۰۰۰) این پتروشیمی مشخص می‌کند که به هر سهم شگویا حدود ۱۸۰ تومان سود تعلق می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.