کد خبر : 11497
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردین 1403 - 14:35

بورس آرام گرفت؛

گلستان، ارومیه و تندگویان بیشترین افت قیمت گروه پتروشیمی را رقم زدند

گلستان، ارومیه و تندگویان بیشترین افت قیمت گروه پتروشیمی را رقم زدند
در بین نمادهای پتروشیمی صعودی، سهام شرکت‌های پتروشیمی فارابی، پتروشیمی غدیر و پتروشیمی فن آوران، بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، روند صعودی بازار سهام در معاملات امروز متوقف شد و شاخص کل بورس افت کرد. همچنین صنایع پتروپالایشی نیز معاملات متعادی را پشت سر گذاشتند.

بورس تهران پس از شروعی طوفانی در سال ۱۴۰۳ در سومین روز معاملاتی سال جدید آرام گرفت و معاملات متعادلی را تجربه کرد. طوری که با وجود تداوم رشد شاخص کل هم‌وزن، شاخص کل بورس افتی اندک را شاهد بود.

نماگر اصلی بازار سهام امروز با افتی چهار هزار و ۱۸۴ واحدی مواجه شد و با عقب‌نشینی ۰.۱۹ درصدی در سطح دو میلیون و ۲۴۹ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن اما ۰.۰۷ درصد به ارتفاع خود افزود.

 

بورس شیمیایی

 

در بورس امروز مجموعا ۸.۸ میلیارد برگه سهم و حق تقدم توسط اهالی بازار سرمایه خرید و فروش شد و در پایان، ارزش معاملات خرد به حدود چهار هزار میلیارد تومان رسید. این در حالیست که با به تعادل رسیدن بازار، خروج حقیقی‌ها از معاملات از سر گرفته شد و طی معاملات امروز رقم خالص خروج پول حقیقی به بیشتر از ۶۱ میلیارد تومان رسید.

پیشتازی پتروشیمی فارابی در بورس

در معاملات امروز صنعت پتروشیمی ۱۷ نماد این صنعت افزایش قیمت را رقم زدند و هشت نماد نزولی بودند. همچنین قیمت پایانی ۶ نماد این صنعت نیز روی صفر تابلو تثبیت شد.

در بین نمادهای پتروشیمی صعودی، سهام شرکت‌های پتروشیمی فارابی (شفارا) با ۲.۸۹ درصد، پتروشیمی غدیر (شغدیر) با ۰.۷۵ درصد و پتروشیمی فن آوران (شفن) با ۰.۵۵ درصد، بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

در مقابل اما سهامداران سه نماد پتروشیمی گلستان (شستان) با ۲.۹۸ درصد، پتروشیمی ارومیه (شاروم) با ۲.۰۳ درصد و پتروشیمی تندگویان (شگویا) با ۱.۰۴ درصد، شاهد بیشترین بازدهی منفی بودند.

از سوی دیگر، بررسی‌ها حاکی از آن هستند که نماد پتروشیمی زاگرس با ورود پول حقیقی ۱۱.۷ میلیارد تومانی، از این منظر پیشتاز گروه خود بوده است. با این حال، سهامداران حقیقی پتروشیمی پردیس (شپدیس) بیشترین خروج پول به مبلغ حدود ۳.۹ درصد را به نام خود زدند.

کدام نمادهای پالایشی بیشترین افت قیمت را داشتند؟

نمادهای پالایشی پس از رشدی که در روزهای اخیر تجربه کردند، امروز به سمت منفی بازار متمایل بودند؛ ‌طوری که چهار نماد صنعت فرآورده‌های نفتی با بازدهی مثبت به کار خود پایان دادند و هشت نماد شاهد افت قیمت بودند. به این ترتیب شاخص گروه پالایشی در بازار امروز ۱.۲۵ درصد افت کرد. همچنین ارزش معاملات نمادهای این صنعت در حدود ۱۰۹ میلیارد تومان بود و سهامداران حقیقی ۱۲ میلیارد تومان پول از این گروه خارج کردند.

بیشتر بخوانید:  تعادل به بورس تهران بازگشت/ پیشتازی ممسنی، فارابی و گلستان در گروه پتروشیمی بورس

بیشترین رشد قیمت سهام در میان نمادهای پالایشی به نماد پالایش نفت شیراز (شراز) رسید و این نماد افزایش قیمتی ۰.۳۸ درصدی را تجربه کرد. نمادهای نفت سپاهان (شسپا) و نفت ایرانول (شرانل) نیز با رشد به ترتیب ۰.۳۴ درصد و ۰.۳۳ درصدی، پس از شراز بیشترین رشد قیمت را رقم زدند.

از سوی دیگر اما نمادهای نفت بهران (شبهرن) با ۳.۹۵ درصد، تجهیز نیروی زنگان (شزنگ) با ۱.۹۸ درصد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۱.۹۶ درصد کاهش قیمت مواجه شدند و متحمل بیشترین افت در میان هم‌گروهی‌های خود بودند.

لازم به ذکر است که نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در معاملات امروز پالایشی‌ها، بیشترین خروج پول حقیقی را به مبلغ ۷.۵ میلیارد تومان شاهد بود. از طرفی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی با رقمی ۴.۳ میلیارد تومانی به نماد شبهرن رسید.

شاخص گروه شیمیایی همچنان بر مدار صعود

عملکرد صنعت محصولات شیمیایی نیز همانند کلیت بازار متعادل‌تر از روزهای قبل بود؛ با این حال رشد شاخص این گروه در پایان معاملات امروز نیز با رقمی ۰.۰۸ درصدی ادامه یافت. همچنین ارزش معاملات نمادهای شیمیایی به حدود ۲۰۳ میلیارد تومان رسید و خالص ورود پول اشخاص حقیقی به این صنعت نیز معادل ۱.۷ میلیارد تومان ثبت شد.

امروز ۲۷ نماد شیمیایی بازدهی مثبت داشتند و ۲۸ نماد نیز منفی خوردند. در بین نمادهای صعودی، بیشترین بازدهی مربوط به سهام شرکت‌های نیروکلر (شکلر) با ۵.۶۴ درصد، لعابیران (شلعاب) با پنج درصد و شگل (گلتاش) با ۲.۹۱ درصد بود. نمادهای توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) با ۳.۶۴ درصد، صنایع شیمیایی سینا (شسینا) با ۳.۱۱ درصد و شیمیایی رنگین (شرنگی) با ۲.۹۷ درصد افت نیز بیشترین کاهش قیمت را متحمل شدند.

اینفوگرافی بورس پتروشیمی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.