کد خبر : 11831
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین 1403 - 14:25

تابلوی معاملات بورس سبز شد؛

پتروشیمی‌های بوعلی سینا، آبادان و فارابی پیشتاز گروه خود شدند

پتروشیمی‌های بوعلی سینا، آبادان و فارابی پیشتاز گروه خود شدند
در معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل به روند صعودی خود ادامه داد و شاخص کل هم‌وزن نیز روی مدار صعودی قرار گرفت. بخش قابل توجهی از سهام پتروپالایشی نیز سبزپوش شدند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، در ادامه بهبود فضای بازار سرمایه در روز گذشته، شاخص کل بورس تهران امروز نیز صعودی بود و این بار، شاخص کل هم‌وزن را نیز با روند رو به بالای خود همسو کرد. همچنین معاملات در صنایع پتروپالایشی نیز بهبودی محسوس را تجربه کرد و عمده نمادهای حاضر در سه صنعت پتروشیمی، پالایشی و شیمیایی بورس در بازار امروز صعودی شدند.

شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری رشدی ۱۹ هزار و ۹۲۷ واحدی را تجربه کرد و با این صعود ۰.۸۹ درصدی در سطح دو میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز در بازار امروز رشدی ۱.۱۳ درصدی را شاهد بود.

در معاملات روز جاری مجموعا ۷.۲ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش شد و در پایان زمان بازار، ارزش معاملات خرد در سطح سه هزار و ۷۹ میلیارد تومانی قرار گرفت. به علاوه، همسو با صعود شاخص‌های اصلی بورس، سهامداران حقیقی نیز به بازار بازگشتند و خالص ورود پول اندک ۴.۲ میلیارد تومانی را ثبت کردند.

کدام نمادهای پتروشیمی منفی خوردند؟

همسو با رشد اکثریت نمادهای بورسی، بخش عمده نمادهای صنعت پتروشیمی نیز در طرف سبزپوش بازار به کار خود در بازار اموروز پایان دادند. به نحوی که در پایان معاملات، ۲۶ نماد پتروشیمی بازدهی مثبتی از خود بجا گذاشتند و تنها چهار نماد منفی خوردند.

سه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۳.۸۴ درصد، آبادان (شپترو) با ۲.۹۲ درصد و فارابی (شفارا) با ۲.۹ درصد، بیشترین صعود را در میان هم‌گروهی‌های خود ثبت کردند و از سوی دیگر، نمادهای پتروشیمی گلستان (شستان)، پتروشیمی فسا (فسا)، پتروشیمی داراب (داراب) و پتروشیمی خراسان (خراسان) با افت به ترتیب، ۱.۴۸ درصد، ۰.۴۸ درصد، ۰.۲۳ درصد و ۰.۰۲ درصدی، نمادهای نزولی بازار امروز بودند.

گفتنی است که در معاملات امروز پتروشیمی‌ها، سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا بیش از دیگر نمادها با استقبال اشخاص حقیقی همراه شد؛ طوری‌که خالص ورود پول حقیقی به نماد بوعلی از ۲۱ میلیارد تومان عبور کرد. از سوی دیگر اما بیشترین خروج پول حقیقی در سهام شرکت پتروشیمی پردیس و با رقم ۳.۲ میلیارد تومانی رخ داد.

پیشتازی پرچمداران پالایشی

معاملات امروز پالایشی‌ها نیز در بازار امروز صعودی بود؛ به نحوی که ۹ نماد این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند و تنها دو نماد تجهیز نیروی زنگان (شزنگ) با ۱.۹۴ درصد و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۰.۱۹ درصد افت، متحمل کاهش قیمت پایانی شدند. دو نماد نفت پارس (شنفت) و پالایش نفت شیراز (شراز) نیز بدون تغییر قیمت به استقبال معاملات روز آینده رفتند.

بیشتر بخوانید:  بورس در مدار نزولی به استقبال هفته آینده رفت/ پالایشی‌ها یک‌پارچه سرخ‌پوش شدند

همچنین از میان نمادهای صعودی صنعت پالایشی، سهام پرچمداران این گروه یعنی پالایشگاه‌های بندرعباس، اصفهان و تهران، بیشترین رشد قیمت را به نام خود زدند؛ طوری که شبندر ۲.۵۶ درصد رشد کرد، شپنا ۲.۲۳ درصد مثبت خورد و شتران نیز افزایش قیمتی ۰.۷۸ درصدی را تجربه کرد.

به این ترتیب، در پایان معاملات امروز، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی با رشدی ۱.۵۴ درصدی، صعودی قابل توجه را تجربه کرد. همچنین در بازار امروز ۱۰۵ میلیارد تومان نماد پالایشی مبادله شد و خالص ورود پول حقیقی به این صنعت به ۶.۵ میلیارد تومان رسید.

سهامداران حقیقی در بازار امروز به استقبال نماد پالایش نفت تهران رفتند و ۵.۶ میلیارد تومان پول وارد معاملات این نماد کردند. از سوی دیگر اما نماد سهام شرکت پالایش نفت اصفهان، شاهد بیشترین خروج پول حقیقی به مبلغ ۱.۲ میلیارد تومان بود.

تداوم حرکت صعودی شیمیایی‌ها

با بهبود وضعیت بازار سرمایه، شاخص گروه محصولات شیمیایی نیز رشدی ۱.۱۶ درصدی را رقم زد. همچنین در بازار امروز ۲۹۳ میلیارد تومان سهام شیمیایی معامله شد و سهامداران حقیقی نیز حدود ۸.۴ میلیارد تومان از این صنعت خارج کردند.

بررسی تابلو معاملات صنعت محصولات شیمیایی حاکی از آن است که امروز ۴۹ نماد این صنعت با رشد قیمت به کار خود پایان دادند و ۱۴ نماد متحمل افت قیمت شدند. قیمت پایانی سه نماد نیز بدون تغییر باقی ماند.

طی معاملات روز جاری، نمادهای صنایع شیمیایی سینا (شسینا) با ۶.۴۹ درصد، لعابیران (شلعاب) با ۴.۵۵ درصد و صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) با ۳.۷۲ درصد، بیشترین افزایش قیمت را در میان هم‌گروهی‌های خود ثبت کردند. از سوی دیگر اما شرکت پدیده شیمی قرن با نماد قرن شاهد بیشترین افت قیمت، معادل ۲.۹۷ درصد بود و نمادهای صنایع کشاورزی و کود زنجان (زنجان) با ۲.۰۱ درصد و تولی‌پرس (شتولی) با ۱.۹۵ درصد افت نیز در ادامه این فهرست قرار گرفتند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.