کد خبر : 10161
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 12:56

کارنامه روانکارها در دی 1402؛

درآمد روانکارها در دی‌ماه صعودی شد / رونق تولید و فروش روانکارها در دی‌

درآمد روانکارها در دی‌ماه صعودی شد / رونق تولید و فروش روانکارها در دی‌
نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های صنعت روانکار حاکی از آن است که مجموع درآمد چهار روانکار بورسی در دی‌ماه امسال به 6 هزار و 227 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، این عدد در مقایسه با ماه گذشته یعنی آذر حدود ۲.۸ درصد و نسبت به دی‌ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸.۴ درصد افزایش داشته است.

به این ترتیب درآمد حاصل از فروش چهار روانکار بورسی در دی‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

حال باید دید کدام روانکار در دی امسال درآمد خود را بیشتر از سایر رقبا افزایش داده است؟ انررژی پرس در این گزارش وضعیت درآمدزایی روانکارهای بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است.

بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به دی ۱۴۰۱

بررسی و مقایسه گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های روانکار نشان می‌دهد مقدار تولید تمامی روانکارها در دی‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. حال باید دید کدام شرکت در این ماه موفق شده عنوان بیشترین افزایش مقدار تولید خود را از آن خود کند؟

نگاهی به گزارش‌های ماهانه روانکارها حکایت از آن دارد که نفت پارس با افزایش ۱۰.۹ درصدی مقدار تولید خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عنوان «بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به دی ۱۴۰۱» را از آن خود کرده است. به این ترتیب پارس در دی‌ماه امسال موفق شد مقدار تولید خود را به ۳۰ میلیون و ۶۹۷ هزار لیتر برساند.

نفت بهران نیز در دی‌ماه امسال توانست مقدار تولید خود را نسبت به دی ۱۴۰۱ حدود ۱۰.۲درصد بالا ببرد و به ۵۷ میلیون و ۶۶۷ هزار لیتر برساند. همچنین تولیدات نفت ایرانول و سپاهان نیز در این ماه نسبت به دی ۱۴۰۱ حدود ۱.۶ و ۰.۵ درصد بالا رفته است.

اما مقایسه تولیدات روانکارها با ماه گذشته یعنی آذر خبر از کاهش مقدار تولید سه روانکار می‌دهد که در جدول فوق مشخص است. نفت بهران تنها روانکاری بود که مقدار تولید خود را نسبت به آذر افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:  یکه‌تازی نفت بهران در گروه پالایشی بورس/ پتروشیمی‌های گلستان، دهدشت و آبادان تنها صعودی‌های گروه خود بودند

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به دی ۱۴۰۱

همان‌طور که گفته شد، هر چهار شرکت روانکار در دی‌ماه امسال موفق به افزایش مبلغ فروش خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده‌اند. در این حین اما نفت پارس (شنفت) با افزایش حدود ۴۴.۱ درصدی درآمد ماهانه خود نسبت به دی ۱۴۰۱ بیشترین افزایش درآمد را میان رقبای خود به ثبت رسانده است. به طوری که مبلغ فروش ماهانه نفت پارس از ۷۲۴ میلیارد تومان در دی ۱۴۰۱ به هزار و ۴۴ میلیارد تومان در این ماه رسید.

همچنین نفت سپاهان نیز درآمد ماهانه خود را نسبت به دی ۱۴۰۱ بیشتر از ۳۷ درصد افزایش داد و از هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان به دو هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان رساند. به این ترتیب نفت سپاهان در جایگاه دوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به دی ۱۴۰۱ قرار گرفته است. لازم به ذکر است درآمد ماهانه این شرکت در مقایسه با آذرماه حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است مبلغ فروش نفت ایرانول نیز در این ماه جهش خوبی را به خود دیده است. به نحوی که درآمد ماهانه پارس در دی‌ماه امسال نسبت به دی ۱۴۰۱ حدود ۲۴ درصد رشد کرده است. به این ترتیب درآمد این شرکت از هزار و ۶ میلیارد تومان در دی ۱۴۰۱ به هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان در این ماه رسیده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.