کد خبر : 12183
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 15:32

بورس با رشد به استقبال اردیبهشت رفت/ پیشتازی پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس و اصفهان در بورس امروز

بورس با رشد به استقبال اردیبهشت رفت/ پیشتازی پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس و اصفهان در بورس امروز
با سبزپوشی بخش عمده نمادهای بورسی، شاخص‌های اصلی بازار و شاخص پتروپالایشی‌ها صعودی شدند.

به گزارش انرژی پرس، با اعلام سازمان بورس، دامنه نوسان مثبت و منفی یک درصدی در بازار امروز نیز تمدید شد و معاملات روز جاری نیز با نوسانات اندک نمادها به اتمام رسید. شاخص‌های اصلی بورس، پس از افت در روز گذشته، امروز بار دیگر صعودی شده و روند نوسانی خود ادامه دادند.

شاخص کل بورس تهران، رشدی ۰.۲۸ درصدی معادل ۶ هزار و ۲۳۲ واحد را تجربه کرد. به این ترتیب، نماگر اصلی بازار سهام روی رقم دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز رشد اندک ۰.۰۵ درصدی را تجربه کرد..

با جابجایی ۵.۱ میلیارد برگه سهم و حق تقدم طی روز جاری، ارزش معاملات خرد رقم هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان را در پایان بازار ثبت کرد. سهامداران حقیقی نیز بیش از ۴۲ میلیارد تومان از بازار سهام و حق تقدم خارج کردند.

کدام نمادهای پتروشیمی صعودی شدند؟

در آخرین روز معاملاتی فروردین ماه، اغلب نمادهای پتروشیمی صعودی بودند و به روند رو به بالای خود ادامه دادند. به نحوی که از میان ۳۱ نماد معامله شده این گروه در بازار امروز، ۱۳ نماد افزایش قیمت داشتند، هشت نماد روی صفر تابلو معامله شدند و ۱۰ نماد نیز منفی خوردند.

در میان نمادهای صعودی، سه نماد پتروشیمی نوری (نوری) با ۰.۹۸ درصد، پتروشیمی تندگویان (شگویا) با ۰.۹۷ درصد و پتروشیمی فارابی (شفارا) با ۰.۹۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

از سوی دیگر نیز نمادهای سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۰.۹۹ درصد، پتروشیمی آبادان (شپترو) با ۰.۷۴ درصد و گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (شاروم) با ۰.۵۴ درصد شاهد بیشترین افت قیمت بودند.

به علاوه، سهام شرکت پتروشیمی زاگرس شاهد بیشترین خروج پول حقیقی در این صنعت به مبلغ ۴.۷ میلیارد تومان بود. بیشترین پول حقیقی نیز به سهام پتروشیمی قائد بصیر و با مبلغ ۱.۸ میلیارد تومان وارد شد.

یکه‌تازی پرچمداران پالایشی

تابلوی بازار نشان می‌دهد که وضعیت سهام شرکت‌های پالایشی نیز در مقایسه با روز گذشته بهبود یافته و بخش عمده آنها، حرکت رو به بالای خود را دنبال کردند. امروز پنج نماد پالایشی منفی خوردند که در میان آنها، بیشترین افت قیمت مربوط به سهام شرکت‌های تجهیز نیروی زنگان (شزنگ) با ۰.۸۷ درصد، سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۰.۷۱ درصد و نفت بهران (شبهرن) با ۰.۲۶ درصد بود. از سوی دیگر، هشت نماد این صنعت نیز بازدهی مثبت داشتند و سهام سه شرکت پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با رشد به ترتیب ۰.۹۸ درصد، ۰.۹۴ درصد و ۰.۸۸ درصد نیز قدرتمندترین صعود را ثبت کردند.

بیشتر بخوانید:  ۷ درصد محصولات پتروشیمی ایران در سبد هلدینگ شستان

به این ترتیب، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی با رشد قابل توجه ۰.۷۴ درصدی همراه شد. همچنین با ثبت ارزش معاملات ۶۶ میلیارد تومانی، حقیقی‌ها حدود ۹۵ میلیون تومان وارد معاملات این صنعت کردند.

سهامداران حقیقی در بازار امروز مشتری نماد پالایش نفت بندعباس (شبندر) بودند و با تزریق حدود ۲.۲ میلیارد تومان پول تازه نفس به استقبال این نماد رفتند. از سوی دیگر اما بیشترین خروج پول، به نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) رسید که با خروج پول حقیقی ۲.۱ میلیارد تومانی مواجه شد.

خروج پول ۳۱ میلیاردی از پلیمر آریا ساسول

در روزی که ۳۲ نماد گروه محصولات شیمیایی صعودی بودند و ۲۱ نماد افت قیمت را متحمل شدند، شاخص این گروه پس از معاملاتی به ارزش ۱۹۸ میلیارد تومان، ۰.۱۵ درصد افزایش یافت. همچنین خالص خروج پول حقیقی از این صنعت نیز به بیش از ۳۸ میلیارد تومان رسید.

بیشترین بازدهی مثبت نمادهای شیمیایی متعلق به سه نماد کلرپارس (شکلر) با ۰.۹۸ درصد، صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) با ۰.۹۸ درصد و توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) با ۰.۹۵ درصد رشد قیمت بود. اما سهامداران شرکت‌های تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی (شمواد) با ۰.۹۵ درصد، صنایع کشاورزی و کود زنجان (زنجان) با ۰.۸۷ درصد و کود شیمیایی اوره لردگان (شلرد) با ۰.۸۴ درصد افت قیمت، بیشترین کاهش ارزش دارایی خود را شاهد بودند.

گفتنی است که نماد پلی پروپیلن جم (جم پیلن) با جذب ۲.۷ میلیارد تومان پول حقیقی از این منظر پیشتاز بود و نماد پلیمر آریا ساسول نیز متحمل خروج پول حقیقی ۳۱.۱ میلیارد تومانی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.