کد خبر : 2206
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 14:25

مدیرمالی پتروشیمی پارس در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

افزایش نرخ خوراک بر پتروشیمی پارس تاثیر ندارد/جهش قیمت محصولات صادراتی در زمستان+فیلم

افزایش نرخ خوراک بر پتروشیمی پارس تاثیر ندارد/جهش قیمت محصولات صادراتی در زمستان+فیلم
فریدون امیری گفت: مصوبه هیات وزیران درباره‌ی افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بر شرکت ما تاثیرگذار نیست چراکه فرمول محاسبه نرخ خوراک پتروشیمی پارس متفاوت است.

انرژی پرس_قیمت جهانی محصولات پتروشیمی در سال جاری کاهش چشمگیری داشته و این موضوع بر سود شرکت‌های پتروشیمی ایران نیز تاثیرگذار بوده است. فریدون امیری پتروشیمی پارس، مدیر مالی و روابط با سرمایه‌گذاری پتروشیمی پارس در گفت‌وگو با «انرژی پرس» درباره‌ی کاهش سود این پتروشیمی گفت: کاهش درآمد شرکت در سه ماهه نخست امسال، به‌دلیل کاهش حدود ۴۰ درصدی قیمت محصولات پتروشیمی رخ داده است که ما تاثیرگذار در این مسئله نیستیم و کنترلی در کاهش یا افزایش قیمت‌ها را نداریم. اما در بحث سود ناخالص عملیاتی، افزایش سود ناخالص نسبت به سال گذشته داشته‌ایم همچنین در میزان فروش نیز افزایش ۸ درصد رشد داشته‌ایم که نشان‌دهنده وضعیت مطلوب شرکت است.

بیشتر بخوانید:  برگزاری مراسم معارفه مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس

امیری افزود: پیش‌بینی ما بر این است که قیمت‌ جهانی محصولات پتروشیمی در زمستان افزایش یابد و این مسئله موجب رشد صادرات پتروشیمی پارس خواهد شد. محصولات صادراتی شرکت، پروپان و بوتان است که سالانه حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه پتروشیمی پارس تحت تاثیر مصوبه افزایش نرخ خوراک صنایع قرار نمی‌گیرد، گفت: مصوبه هیات وزیران درباره‌ی افزایش نرخ خوراک  پتروشیمی‌ها روی واحد اتان ما تاثرگذار نیست چراکه نرخ خوراک ما فرمول خاص خودش را دارد و تا سال ۱۴۰۴ بر همین اساس محاسبه می‌شود اما در بحث سوخت روی پتروشیمی تاثیرگذار خواهد بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.