کد خبر : 6499
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 14:29

پیکر ‌‌۵ کارگر کشته شده در ‌ایستگاه برداسپی پیدا شد

پیکر ‌‌۵ کارگر کشته شده در ‌ایستگاه برداسپی پیدا شد
در پی گازگرفتگی ۵ نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری ‌در مرکز انتقال نفت برداسپی منطقه لرستان، بلافاصله پس از وقوع حادثه و بدون فوت وقت نیروهای HSE ، نیروهای آتش نشانی و کارکنان حراست منطقه، اورژانس و... در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش انرژی پرس، پنج نفر از کارکنان شرکت پیمانکاری ارگ سازان ناوه، که مشغول ‌لایروبی مخزن ۲۰ میلیون لیتری نفت خام مرکز انتقال نفت برداسپی واقع در شهرستان کوهدشت لرستان بودند بر اثر استنشاق گاز H2S گرفتار می‌شوند که بلافاصله پس از وقوع حادثه و بدون فوت وقت نیروهای HSE ، نیروهای آتش نشانی و کارکنان حراست منطقه، اورژانس و… در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند.

‌جزئیات حادثه “ایستگاه برداسپی”

محمد مرادی کفراج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت با اشاره به فوت پنج نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری در ایستگاه پمپاژ نفت برداسپی، اظهار داشت: این افراد برای لایروبی به داخل منبع این شرکت رفته بودند.

وی افزود: تیم‌های آتش‌نشانی، اورژانس و هلال‌احمر در محل حادثه برای کارکنان شرکت برداسپی مستقر شده‌اند، اما به‌دلیل تخصصی بودن عملیات امدادرسانی نتوانستند به محل حادثه ورود کنند.

فرماندار کوهدشت تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با تیم‌های عملیاتی تخصصی نجات از طرف شرکت نفت برای امدادرسانی به کارکنان شرکت نفت برداسپی انجام شده است.

وی اعلام کرد: اقدامات برای بیرون آوردن اجساد کارگران محبوس‌شده شرکت نفت در عملیات لایروبی کوهدشت ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود این عملیات تا ظهر امروز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایستگاه برداسپی از نفت تخلیه شد و به‌دلیل آلوده بودن ورود به محدوده ایستگاه امکان‌پذیر نیست، گفت: تیم‌های تخصصی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تجهیزات کامل در ایستگاه پمپاژ مرکز نفت «برداسپی گندابه» شهرستان کوهدشت مستقر هستند و اقدامات لازم برای بیرون آوردن پنج کارگر محبوس در حال انجام است.

‌فرماندار کوهدشت با ابراز اینکه عملیات باید با ایمنی کامل انجام شود تا گروه‌های امداد دچار حادثه نشوند، افزود: عملیات بیرون آوردن کارگران شرکت نفت تا ظهر امروز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  وقوع حادثه در پالایشگاه نفت بندرعباس

‌دستور دادستان کوهدشت برای بررسی حادثه “ایستگاه برداسپی”

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوهدشت بعد از این حادثه در محل حاضر شد‌ و دستورات لازم را برای پیگیری موضوع صادر کرد.

به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوهدشت، علت این حادثه در دست پیگیری است و طی اقدامات کارشناسی متخصصین شرکت نفت اعلام خواهد شد.

‌اسامی جانباختگان ‌اعلام شد

سید عزت‌الله میرحسینی، سخنگوی شرکت خطوط  لوله و مخابرات نفت ایران دراین‌باره گفت: در پی وقوع حادثه گازگرفتگی در مرکز انتقال نفت برداسپی منطقه لرستان که بعدازظهر روز گذشته به ‌وقوع پیوست، بلافاصله نیروهای امدادگر، متخصصان HSE و حراست به محل حادثه اعزام شدند اما شدت گازگرفتگی منجر به فوت هر پنج نفر شد.

وی اضافه کرد: فوت‌شدگان از کارکنان شرکت “ارگ‌‌سازان ناده” بودند که فعالیت لایروبی مخازن را به‌عهده داشتند که با وارد شدن به مخزن ۲۰ میلیون لیتری نفت خام مرکز انتقال نفت برداسپی واقع در کوهدشت لرستان به‌دلیل گازگرفتگی جان باختند.

در این حادثه حسن لطفی، علی احمدجو، امین طالبیان، علی‌اکبر جباری و محمد احمدجو جان باختند.

موضوع حادثه از نخستین ساعات پس از اعزام گروه‌ها و متخصصان واحدهای HSE، آتش‌نشانی و حراست به منطقه در حال بررسی است و پس از بررسی‌های کارشناسان، جزییات بیشتری درباره ابعاد این حادثه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، روز گذشته تعداد پنج نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری برای لایروبی منبع مربوط به ایستگاه پمپاژ منطقه برداسپی کوهدشت وارد منبع این ایستگاه می‌شوند و بر اثر استنشاق مواد سمی گرفتار می‌شوند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.