کد خبر : 11637
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1403 - 16:27

کدام پتروشیمی‌ها بیشترین افزایش مقدار تولید در اسفند ۱۴۰۲ را داشتند

کدام پتروشیمی‌ها بیشترین افزایش مقدار تولید در اسفند ۱۴۰۲ را داشتند
پتروشیمی‌های زاگرس، تخت جمشید و بوعلی سینا در صدر فهرست بیشترین افزایش تولید پتروشیمی‌ها در اسفند ماه ۱۴۰۲ قرار گرفتند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، بررسی عملکرد ماهانه شرکت‌های پتروشیمی خبر از آن می‌دهد که مجموع درآمد ۲۱ پتروشیمی‌ بورسی در اسفندماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه گذشته آن یعنی بهمن حدود ۹ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیشتر از ۳۴ درصد افزایش داشته است. همچنین باید گفت ۱۷ پتروشیمی در این دوره موفق به افزایش درآمد حاصل از فروش خود نسبت به اسفند ۱۴۰۱ شده‌اند.

بررسی گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های پتروشیمی نشان می‌دهد، پتروشیمی زاگرس در اسفند ۱۴۰۲ بیشترین افزایش مقدار تولید را نسبت به اسفند ۱۴۰۱ از آن خود کرده است. به نحوی که تناژ تولید پتروشیمی زاگرس در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به اسفند ۱۴۰۱ حدود ۳۲ درصد افزایش داشت و از ۴۲۱ هزار تن به ۵۵۶ هزار تن رسیده است.

پتروشیمی تخت جمشید نیز دیگر پتروشیمی بود که موفق شد افزایش قابل قبولی در تناژ تولید خود به عمل بیاورد. به صورتی که تناژ تولید این شرکت از پنج هزار و ۹۹۴ تن در اسفند ۱۴۰۱ با رشد ۲۴.۵ درصدی به هفت هزار و ۴۶۱ تن در اسفند ۱۴۰۲ رسیده است. همچنین این رقم نسبت به بهمن نیز رشد بیش از ۴۴ درصدی را پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید:  جان تازه بورس با افزایش ارزش معاملات/ جهش پالایشی‌ها در آخرین روز هفته

سومین پتروشیمی که در اسفندماه عملکرد خوبی در بخش تولید از خود نشان داد، پتروشیمی بوعلی‌سینا بود؛ به طوری که این شرکت در اسفند ۱۴۰۲ موفق شد تناژ تولید خود را با افزایش ۲۲.۴ درصدی از ۱۵۷ هزار تن در اسفند ۱۴۰۱ به ۱۹۳ هزار تن در اسفند ۱۴۰۲ برساند.

همچنین ارومیه، جم‌پیلن و جم نیز دیگر پتروشیمی‌هایی بودند که در این ماه عملکرد خوبی در تولید داشته‌‌ و این رقم را نسبت به اسفند ۱۴۰۱ افزایش داده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.