کد خبر : 13226
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 11:04

هلدینگ خلیج فارس رقیب شرکت‌های کوچک نشود

هلدینگ خلیج فارس رقیب شرکت‌های کوچک نشود
اگر هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی اروند بخواهند در بازار داخل با صدها شرکت کوچک تولید کننده سود پرک جامد رقابت کنند به همه این شرکت‌ها آسیب می‌رسانند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها تاکید کرده‌اند ‌که بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و شبه دولتی، نباید با بنگاه‌های خصوصی رقابت کنند. اما شرکت‌های دولتی بزرگ همچنان اصرار به رقابت با شرکت‌های کوچک دارند.

ورود پتروشیمی اروند به تولید سود پرک جامد و رقابت با صدها شرکت خصوصی کوچک که در این حوزه فعالیت می‌کنند در ضدیت با استراتژی کلان نظام، جهت عدم ورود شرکت‌های تحت مدیریت دولت در اموری است که بخش خصوصی قادر به انجام آن است. اگر هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی اروند بخواهند در بازار داخل با صدها شرکت کوچک تولید کننده سود پرک جامد رقابت کنند به همه این شرکت‌ها آسیب می‌رسانند. شرکت‌های خصوصی تمامی نیاز داخل به سود پرک را با قیمت مناسب تامین کرده و مازاد عرضه و رقابت بالایی در بازار داخل میان شر‌کت‌های خصوصی کوچک وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  مدیریت علی عسکری در هلدینگ خلیج‌فارس، دو سال دیگر تمدید شد

حال چنانچه هلدینگ خلیج فارس بخواهد وارد بازار محدود داخل شده و با این شرکت‌های کوچک رقابت ‌کند علاوه‌بر بر آسیب و خسارت‌های سنگین به این شرکت‌ها، منجر به بی‌اعتمادی به استراتژی‌های کلان نظام و دلسرد شدن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواهد شد. باتوجه به این شرایط اگر هلدینگ خلیج فارس علاقمند به تولید این محصول است صرفا حق حضور در بازارهای بین‌المللی را باید داشته باشد (هر چند این اقدام نیز مانع توسعه و رشد بخش خصوصی است) و اجازه داده نشود این هلدینگ بزرگ تحت مدیریت دولت به شرکت‌های کوچک آسیب وارد کند.

توسعه صنایع پائین دست پتروشیمی که نیاز به سرمایه‌های کوچک مردمی دارد، اتفاق خوبی است اما نه توسط شرکت‌های تحت مدیریت دولت.

شرکت‌های دولتی باید در این گونه امور کوچک باید به‌جای آسیب و خسارت به سرمایه‌های کوچک مردمی حامی و تسهیل کننده باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.