کد خبر : 4046
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 8:22

کاهش داوطلبانه نفت در کشورهای عربی ادامه دارد

کاهش داوطلبانه نفت در کشورهای عربی ادامه دارد
خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد که بحرین، عراق، کویت، عمان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی بر تعهد خود به "تعدیل داوطلبانه جمعی و فردی" در تولید نفت تاکید کردند

به گزارش انرژی پرس وزیران نفت شش کشور روز یکشنبه در حاشیه مراسم هفته آب و هوایی سازمان ملل متحد در خاورمیانه و شمال آفریقا در ریاض با یکدیگر دیدار کردند.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی اعلام کرد: «علاوه بر این، وزیران بر تمایل کشورهای اعلامیه همکاری (DOC) برای اتخاذ تدابیر بیشتر در هر زمان در تلاش‌های مستمر خود برای حمایت از ثبات بازار، با تکیه بر انسجام قوی اوپک پلاس، تاکید کردند.
اوپک پلاس در ژوئن با تمدید کاهش داوطلبانه نفت که برای اولین بار در آوریل معرفی شد تا پایان سال ۲۰۲۴ موافقت کرد. کاهش داوطلبانه اضافی توسط عربستان سعودی و روسیه تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید می شود و در معرض بررسی ماهانه است.

بیشتر بخوانید:  صرفه جویی ۸۱۵ میلیون دلاری در شبکه خط لوله انتقال مواد نفتی

وزرای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه موسوم به اوپک پلاس، روز چهارشنبه هیچ تغییری در سیاست تولید نفت این گروه ایجاد نکردند، زیرا عربستان سعودی و روسیه اعلام کردند که برای حمایت از بازار، کاهش عرضه داوطلبانه را حفظ خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.