کد خبر : 3044
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 17:16

هشدار سخنگوی صنعت برق:

در روزهای پایانی تابستان مصرف برق کاهش نیافته است

در روزهای پایانی تابستان مصرف برق کاهش نیافته است
سخنگوی صنعت برق با اعلام عدم کاهش میزان مصرف برق در روزهای پایانی تابستان، نسبت به لزوم اصلاح الگوی مصرف برق توسط بخش خانگی و اداری هشدار داد.

به گزارش انرژی پرس، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، با بیان اینکه میزان مصرف برق با توجه به رسیدن به میانه شهریور همچنان روند کاهشی پیدا نکرده است، افزود: شبکه برق پایدار و همچنان نیازمند همراهی مشترکان است و بر اساس پیش بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور میزان مصرف برق امروز به ۶۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

وی در خصوص مصرف برق در آخر هفته گذشته گفت: میزان تقاضای مصرف برق کشور روز گذشته جمعه ۱۷ شهریور به ۶۰ هزار مگاوات رسید که در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که عددی معادل ۵۲ هزارو ۸۰۰ مگاوات بود میزان ۷۲۰۰ مگاوات افزایش را نشان میدهد که برای نیمه دوم شهریور عدد بزرگی است.

سخنگوی صنعت برق افزود: تغییر ساعت ادارات توانست در میزان مصرف برق تاثیر گذار باشد و ما موفق شدیم از هدف گذاری ۱۰۰۰ مگاواتی کاهش مصرف ادارات به ۸۵۰ مگاوات آن برسیم.

رجبی مشهدی در ادامه تاکید کرد: با وجود خنک شدن نسبی هوا در برخی نقاط کشور، برخی مناطق شمالی و جنوب کشور هنوز گرمای پایدار دارند که  از مردم تقاضا می‌شود از صرفه‌جویی در مصرف برق غفلت نکنند و در ساعت‌های اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۲ است کماکان مدیریت مصرف برق را رعایت نمایند و در تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی دمای آسایش و ۲۵ درجه دقت داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.