کد خبر : 2880
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 8:56

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان:

با توجه به قیمت نامطلوب سهام بورس نفت سپاهان، از خرید منصرف شدیم

با توجه به قیمت نامطلوب سهام بورس نفت سپاهان، از خرید منصرف شدیم
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان علت انصراف این شرکت از خرید سهام نفت سپاهان را به دلیل قیمت نامطلوب برای عرضه این میزان از سهام دانست.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایرنا، محسن قدیری مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در نشستی با اهالی رسانه در خصوص آگهی فروش سهام شرکت نفت سپاهان که در مردادماه جاری توسط بورس منتشر شد اشاره کرد و گفت: شرکت پالایش اصفهان در ردیف شرکت های سودآور قرار دارد اما قیمت تعیین شده برای عرضه این میزان از سهام از نظر مزیت رقابتی، نسبت به انتظاری که داشتیم، برای ما مطلوب نبود.

وی ادامه داد: میزان سهم درنظر گرفته شده برای فروش در بورس معادل ۳۳ درصد و با قیمت پایه ۲۳۵ هزار میلیارد ریال بود.

قدیری با بیان اینکه ۱۷.۱ سهام شرکت پالایش نفت سپاهان متعلق به شرکت پالایش نفت اصفهان است افزود: باتوجه به تاکید سهامداران عمده شرکت پالایش اصفهان، با هدف بررسی درجه ارزش شرکت نفت سپاهان، از خرید سهام این شرکت منصرف شدیم.

وی اضافه کرد: مبانی ما در مدیریت بر طبق آموزه‌ها بر اساس تصمیم‌گیری پروژه‌های زود بازده و در مسیر توجیه اقتصادی بوده است و پالایشگاه در حد امکان هیچ تصمیمی را بدون تحقیق علمی و بررسی صرفه اقتصادی اجرایی نمی کند؛ بنابراین درصد خطا در این مجموعه صنعتی پایین است.

گفتنی است، جمعی از فعالان و نهادهای مالی بازار سرمایه روز گذشته در اعتراض به خرید بلوک ۳۳ درصدی سهام نفت سپاهان، ۱۵۰ درصد بالاتر از ارزش گذاری واقعی توسط پالایشگاه اصفهان، نامه ای خطاب به مدیرعامل این شرکت نوشته و خواستار رعایت منافع سهامداران خرد شدند. شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا، متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری اهداف (صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت سابق) قصد داشت ۳۳ درصد از شرکت نفت سپاهان (با نماد شسپا) را با قیمت پایه ۲۳۵ هزار میلیارد ریال به فروش برساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فعال حوزه روانکار شنبه , ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟
در پی وقایع روزهای پیشین در خصوص عرضه بلوکی ۳۳.۴ درصدی سهام شسپا، اعلام آمادگی خرید توسط شپنا، ارسال نامه ۲۰ نهاد مالی در اعتراض به انجام این معامله و تهدید مدیران شپنا و در نهایت اعلام انصراف شپنا از انجام این معامله، محسن قدیری مدیرعامل پتروپالایش اصفهان بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲، در نشست خبری با موضوع شفاف سازی مالی ضمن تایید موارد ارایه شده توسط رسانه ها در خصوص عدم توجیه پذیری مالی این معامله مسایلی را طرح نمودند که نه تنها ابهامات موجود را مرتفع ننمود بلکه ابهامات جدیدی را نیز ایجاد نمود که در ادامه به آنها پرداخته شده است:
۱- ایشان در بخشی از بیانات خود فرمودند «با توجه به قیمت گذاری کارشناسان دادگستری در حوزه های مختلف و همچنین قیمت روز سهام که توسط شرکت اهداف قیمت گذاری شده بود به این نتیجه رسیدیم که در شرایط حاضر این قیمت جذاب و منطقی نیست». ایشان می باید پاسخ دهد که چرا در این شرایط پاکات مزایده را ارسال نموده و عملا در مزایده ای که به گفته خودش توجیه پذیر نیست شرکت کرده است؟
۲- نقش آقای محمدامیر نیکوهمت رییس هیات مدیره آن شرکت که همزمان مدیرعامل شسپا نیز می باشد در این معامله چیست؟ گویا بزرگ‌ترین برنده این معامله (در صورت انجام) جناب آقای نیکوهمت می باشند که انجام این معامله را دستاویزی برای چانه زنی در راستای ابقای خود قرار داده اند.
۳- در بخش دیگری ایشان فرمودند «با وجود کارشناسی‌های علمی که در شرکت پتروپالایش صورت می‌گیرد هیچ تبانی در زمینه خرید سهام وجود ندارد» حال مهم است که بدانیم چگونه کارشناسان بازار سرمایه پیش از کارشناسان علمی شرکت متوجه چنین نقصی شده اند.
۴- ایشان گویا فراموش کرده اند که تنها چند روز پیش از اعلام انصراف از خرید این سهم در جمع نمایندگان ۲۵ نهاد مالی و سهامداران حقوقی تصمیم به خرید سهام عرضه شده را تایید نموده و تاکید فرمودند که این معامله به نفع شرکت و سهامداران است. پاسخ ایشان برای این ابهام مهم چیست؟
۵- تاکید فرمودند که قیمت گذاری توسط شرکت اهداف صورت پذیرفته است. برای روشن شدن مطلب اعلام فرمایند که آیا مذاکراتی با شرکت اهداف برای قیمت گذاری سهام با حضور مدیرعامل محترم شرکت نفت سپاهان اقای نیکوهمت پیش از برگزاری مزایده صورت پذیرفته است؟ و آیا صورتجلسه ای در این خصوص توسط ایشان و آقای نیکوهمت امضا شده است؟
۶- اشاره یه گزارشات کارشناسان دادگستری از یک سو و همچنین تاکید آقای احمد هاشمی که خود نیز در گذشته نه چندان دور مدیر عامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم – از شرکت های زیر مجموعه شسپا- بوده اند بر تصمیم به خرید این شرکت در صورت اصلاح قیمت سوال مهمی را ایجاد می نماید. اختلاف قیمت اعلام شده و قیمت کارشناسی چه میزان بوده است؟ به عبارت دیگر آقای نیکوهمت به چه قیمتی از جیب سهامدارن به دنبال ابقای خود بوده است؟

علی احمدنیا شنبه , ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

اقای نیکو همت مدیرعامل شرکت نفت سپاهان هفته گذشته عزل شدند و فرد دیگری به نام دهقان مدیرعامل شدند

ناشناس شنبه , ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

کی قرار است سازمان بازرسی به خودش تکانی دهد و این باند مخفوف (قدیری ، نیکوهمت ، هاشمی ، …) را به میز محاکمه بکشاند؟؟؟
تکلیف دستنشانده های آنها که هنوز در این شرکت ها هستند چه میشود.؟؟؟
هرچند شنیده شده آقای هاشمی حتی در سازمان بازرسی هم دوستانی دارد و هر کسی با این سازمان ارتباط میگیرد خودش متهم می شود.(هر چه بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک)

ناظریان دوشنبه , ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۴۳

تندیس حماقت !!
بخشهایی از پالایشگاه اصفهان را قبلا فروخته اند حالا مجددا به دنبال خرید همان ها هستند !!