کد خبر : 11844
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 - 9:26

قرارداد برقی عراق و توتال

قرارداد برقی عراق و توتال
دو قرارداد مهم بین شرکت‌های وزارت برق عراق و شرکت فرانسوی توتال انرژی ناظر بر تولید هزار مگاوات انرژی خورشیدی در استان بصره، امضا شد.

به گزارش انرژی پرس، امضای دو قرارداد مهم بین شرکت‌های وزارت برق عراق و شرکت فرانسوی توتال انرژی ناظر بر تولید هزار مگاوات انرژی خورشیدی در استان بصره،با حضور زیاد علی فاضل وزیر برق در حالی  انجام شد که این امر به افزایش ظرفیت برق عراق و فراهم آوردن منابع انرژی تجدید پذیر  کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزارت برق عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، بر اساس قرارداد منعقد شده، شرکت فرانسوی در چهار مرحله و به مدت دو سال یک نیروگاه خورشیدی را در میدان ارطاوی در استان بصره احداث خواهد کرد که طی آن در هر مرحله سامانه ملی به ۲۵۰ مگاوات انرژی مجهز خواهد شد. ‏

بیشتر بخوانید:  سهم ۵۰ درصدی صنایع از برق ایران

وزیر برق عراق پس از انعقاد این دو قرارداد در خصوص مزایای حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر در تقویت زیرساخت‌های برق کشور و دستیابی به خودکفایی در انرژی سخن گفت و از تلاش‌های کمیته‌های ذیربط برای دستیابی به این مقصود و رفع موانع تشریفات اداری، تکمیل الزامات اجاره زمین و اخذ موافقت وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی تقدیر کرد.

گفتنی است سال گذشته، دولت فدرال قراردادی را با توتال تحت نظارت محمد شیاع السودانی نخست عراق به امضا رساند که شامل بسته ای از پروژه های نفت و گاز و تولید انرژی خورشیدی برای مدت ۲۵ سال بود.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.