کد خبر : 1843
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1402 - 13:57

افزایش تعداد مشترکان خوش مصرف برق؛

۹ میلیون قبض برق مشمول پاداش شدند

۹ میلیون قبض برق مشمول پاداش شدند
بر اساس اعلام وزارت مبنی بر پاداش به مشترکان خوش مصرف برق، تاکنون ۹میلیون قبض برق از مشترکان کم مصرف شناخته و پاداش دریافت کردند.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو(پاون)، تا دوم مردادماه جاری، ۲۵ میلیون قبض برق برای مشترکان خانگی صادر شد که از این تعداد ۹میلیون قبض معادل ۳۵ درصد کل قبوض مشمول پاداش صرفه‌جویی برق شدند.

از  ۷۲ هزار و ۷۲۴ مگاوات رکورد مصرف برق در هفته گذشته (تا دوشنبه ۲ مرداد)، بیش از ۳۲ هزار مگاوات مربوط به سیستم‌های سرمایشی بوده است. در چنین شرایطی مشترکان با انجام اقداماتی ساده و موثر می‌توانند از پاداش ۲۰ برابری تعرفه مصرفی برق برخوردار شوند که قرار دادن سیستم‌های سرمایشی روی دمای آسایش از جمله مهم‌ترین اقدامات به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش وزارت نیرو، متوسط رقم پاداش برای مناطق گرم کشور۲۷۰ هزار تومان و برای مناطق عادی به ۷۵هزار تومان به ازای هر قبض می‌رسد و مشترکانی که پاداش صرفه‌جویی برق دریافت کردند، به طور متوسط ۲۱ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند.
اما بیشترین میزان پاداشی که به یکی از مشترکان خوش مصرف تعلق گرفت مبلغی بالغ بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود که دلیل اصلی دریافت چنین پاداشی خاموش کردن کولرهای گازی اضافی در منزل بوده است.

بیشتر بخوانید:  چطور مصرف برق کولر آبی را کاهش دهیم؟

همچنین در همین بازه زمانی و در پیک مصرف امسال نسبت به سال گذشته در استان خوزستان میزان مصرف ۱۷۳ مگاوات کاهش داشته است که می‌توان گفت میزان مصرف در این استان ۱.۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.