کد خبر : 6720
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 16:24

پتروشیمی غدیر در شش ماه اول سال چقدر پول چطوری در آورده؟

پتروشیمی غدیر در شش ماه  اول سال چقدر پول چطوری در آورده؟
نگاهی به صورت‌های مالی پتروشیمی غدیر نشان می‌دهد این پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری دو هزار و 143 میلیارد تومان از محل فروش محصولات خود درآمد کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از 14 درصد رشد کرده است.

به گزارش انرژی پرس، در سمت دیگر اما غدیر در کنترل هزینه تولید موفق بود؛ چرا که بهای تمام‌شده محصولات فروش‌رفته پتروشیمی غدیر در این بازه زمانی بیش از ۳.۵ درصد پایین آمد و به هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان رسید.

افزایش حاشیه سود ناخالص شغدیر

از یک سمت افزایش درآمد و از سمت دیگر کاهش بهای تمام‌شده، سبب شد تا سود ناخالص پتروشیمی غدیر در ۶ ماهه نخست سال جاری بیشتز از ۵۲ درصد افزایش یابد و از ۶۰۹ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال گذشته به ۹۲۹ میلیارد تومان در نیمه نخست سال جاری برسد. به این ترتیب حاشیه سود ناخالص پتروشیمی غدیر از ۳۲ درصد به بیش از ۴۳ درصد در ۶ ماهه نخست امسال رسید.

لازم به ذکر است پتروشیمی غدیر در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان هزینه عوارض آلایندگی پرداخت کرده است. در طرف دیگر نیز غدیر در این دوره بیشتر از ۷۷ میلیارد تومان از محل فروش اعتباری درآمد عملیاتی ساخته است.

به این ترتیب سود عملیاتی پتروشیمی غدیر از ۵۹۶ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال گذشته با رشد ۵۴.۲ درصدی به ۹۲۰ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال رسید.

بیشتر بخوانید:  گام بلند پالایشی‌ها در بورس امروز با موتور نفتی

کاهش درآمدهای غیر عملیاتی پتروشیمی غدیر

نگاهی به صورت‌های مالی پتروشیمی غدیر در ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد این پتروشیمی با کاهش درآمدهای غیر عملیاتی خود روبه‌رو شده است. به نحوی که درآمد غیر عملیاتی شرکت از ۷۴ میلیارد تومان به ۵۶ میلیارد تومان رسیده است.

گفتنی است غدیر در نیمه نخست سال جاری از محل سود سپرده‌گذاری بانکی و اوراق مشارکت حدود ۲۴ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان درآمد غیر عملیاتی شناسایی کرده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته بیشتر از ۶۲ میلیارد تومان بوده است.

همچنین غدیر در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده که بیشتر از دو برابر مدت مشابه سال گذشته است.

در نهایت باید گفت پتروشیمی غدیر در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ موفق شد ۸۰۰ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۳۳ درصدی را تجربه کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

... یکشنبه , ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱

خدا رو شکر
این سایت پتروشیمی بالاخره باعث سرافرازی سازندگان خود شد .