کد خبر : 3357
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 13:25

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

رصد و پایش میزان ناترازی آب به صورت سالانه انجام می شود

رصد و پایش میزان ناترازی آب به صورت سالانه انجام می شود
معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برنامه ریزی پروژه های مختلف در جهت پوشش دهی ناترازی آب در مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایرنا، هاشم امینی معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص چگونگی تامین آب در مواقع پیش از بحران در کشور خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت نیرو برای کل استان‌های کشور برنامه‌ریزی رصد و پایش سالانه منابع آب سطحی و زیرزمینی را انجام می‌دهد و برنامه تأمین آب پایدار و رصد و پایش وضعیت آن همواره دنبال خواهد شد.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور بیان کرد: این ناترازی‌ها ممکن است که در اثر افت آب‌های زیرزمینی یا کاهش بارش‌ها و یا حوادث دیگری که ممکن است رخ‌داده و تأمین آب شرب را تحت‌تأثیر قرار دهد ایجاد می‌شوند.

وی ادامه داد: ر اساس این رصد و پایش میزان ناترازی آب و جاهایی که کمبود آب داریم مشخص و متناسب با آن پروژه‌ها تعریف می‌شود تا بتوان آب پایدار را در اختیار مردم قرار دهیم.

امینی ادامه داد: ارزیابی طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود تا بر اساس مصارف بخش‌های مختلف چگونگی وضعیت منابع آب سطحی و زیرزمینی مشخص شود.

معاون آبفای کشور خاطرنشان کرد: این برنامه به‌خصوص در بخش آب شرب به‌گونه‌ای است که بتوان همواره آب پایدار را در شبکه برای مشترکان تأمین کرد.

امینی در پایان گفت: این برنامه‌ریزی در دو سال گذشته با تأکیداتی که شخص وزیر نیرو دارد در قالب پروژه‌های رصد و پایش پیگیری می‌شود و بر این اساس تمام شهرهای کشور از نظر وضعیت منابع آب زیرزمینی و سطحی رصد می‌شوند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.