کد خبر : 11038
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 10:38

کارنامه روانکارها در بهمن ۱۴۰۲؛

رشد ۴۸ درصدی مجموع درآمد روانکارها/ تولید روانکارها کاهش یافت

رشد ۴۸ درصدی مجموع درآمد روانکارها/ تولید روانکارها کاهش یافت
بر خلاف عملکرد روانکارها در بخش فروش، تولیدات شرکت‌های این صنعت تعریفی نداشتند. چرا که مقدار تولید تمامی شرکت‌های روانکار در بهمن امسال نسبت به دی کاهش داشته است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، بررسی گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های صنعت روانکار خبر از آن می‌دهد که مجموع درآمد چهار روانکار بورسی در بهمن امسال به هفت هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در مقایسه با ماه گذشته یعنی دی جهش ۲۲.۵ درصدی را تجربه کرده است. همچنین این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۸ درصد افزایش داشته است.
به این ترتیب باید گفت درآمد حاصل از فروش چهار روانکار بورسی در بهمن امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. حال باید دید کدام روانکار در بهمن امسال درآمد خود را بیشتر از سایر رقبا افزایش داده است؟ انررژی پرس در این گزارش وضعیت درآمدزایی روانکارهای بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است.
بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به بهمن ۱۴۰۱
بر خلاف عملکرد روانکارها در بخش فروش، تولیدات شرکت‌های این صنعت تعریفی نداشتند. چرا که مقدار تولید تمامی شرکت‌های روانکار در بهمن امسال نسبت به دی کاهش داشته است. حال باید دید کدام شرکت در این ماه موفق شده عنوان بیشترین افزایش مقدار تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته از آن خود کند؟
نگاهی به گزارش‌های ماهانه روانکارها حکایت از آن دارد که نفت بهران با افزایش ۱۱.۶ درصدی مقدار تولید خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عنوان «بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به بهمن ۱۴۰۱» را از آن خود کرده است. به این ترتیب بهران در بهمن امسال موفق شد مقدار تولید خود را به ۵۴ میلیون و ۲۶۲ هزار لیتر برساند.
نفت ایرانول نیز در بهمن امسال توانست مقدار تولید خود را نسبت به بهمن ۱۴۰۱ حدود ۵.۲ درصد بالا ببرد و ۴۹ هزار و ۹۳۰ مترمکعب برساند. در مقابل اما تولیدات نفت سپاهان و پارس در این ماه نسبت به بهمن ۱۴۰۱ به ترتیب ۲.۲ و ۵.۹ درصد کاهش داشته است. همچنین مقایسه ارقام تولید شرکت‌های روانکار با ماه گذشته خبر از آن می‌دهد که تولیدات نفت بهران بیشترین کاهش را نسبت به دی داشته است.

بیشتر بخوانید:  مدیرعامل نفت سپاهان تغییر کرد / دهقان جای نیکو همت را گرفت

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به بهمن ۱۴۰۱
همان‌طور که گفته شد، هر چهار شرکت روانکار در بهمن امسال موفق به افزایش مبلغ فروش خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده‌اند. در این حین اما نفت سپاهان (شسپا) با افزایش بیشتر از ۸۹ درصدی درآمد ماهانه خود نسبت به بهمن ۱۴۰۱ بیشترین افزایش درآمد را میان رقبای خود به ثبت رسانده است. به طوری که مبلغ فروش ماهانه نفت سپاهان از هزار و ۶۴۸ میلیارد تومان در بهمن ۱۴۰۱ به سه هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان در این ماه رسید. همچنین این رقم نسبت به ماه گذشته یعنی دی ۴۴.۵ درصد رشد کرده است.
همچنین نفت ایرانول نیز درآمد ماهانه خود را نسبت به بهمن ۱۴۰۱ بیشتر از ۵۰ درصد افزایش داد و از هزار و ۹۹ میلیارد تومان به هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان رساند. به این ترتیب نفت ایرانول در جایگاه دوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به بهمن ۱۴۰۱ قرار گرفته است. لازم به ذکر است درآمد ماهانه این شرکت در مقایسه با دی ۱۴۰۲ بیشتر از ۳۲ درصد افزایش داشته است.
گفتنی است مبلغ فروش نفت پارس نیز در این ماه افزایش خوبی را به خود دیده است. به نحوی که درآمد ماهانه پارس در بهمن امسال نسبت به بهمن ۱۴۰۱ حدود ۲۱ درصد رشد کرده است. به این ترتیب درآمد این شرکت از ۷۵۱ میلیارد تومان در بهمن ۱۴۰۱ به ۹۰۹ میلیارد تومان در این ماه رسیده است. اما مقایسه رقم فروش این شرکت با دی‌ماه خبر از کاهش حدود ۱۳ درصدی این عدد می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.