کد خبر : 1986
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 - 16:41

جایگزینی پساب در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

جایگزینی پساب در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان
مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان ضمن تاکید بر اولویت قرار دادن استفاده از پساب به جای آب در این نیروگاه، از افزایش 49 درصدی راندمان این نیروگاه خبر داد.

به گزارش انرژی پرس، محمدصادق مصدق مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شیروان، روز سه شنبه ۱۷ مردادماه در جمع اصحاب رسانه در خصوص استفاده از پساب در این نیروگاه اظهار کرد: توجه به شرایط نامناسب و منابع آبی اندک در شهرستان شیروان و به منظور کاهش هزینه ها، نسبت به تغییر دستگاه‌های تصفیه‌خانه به منظور استفاده از پساب شهری اقدام کرده ایم.

مصدق تصریح کرد: به‌عنوان نخستین صنعت استان خراسان شمالی و پیش از اینکه استفاده از پساب به تکلیف تبدیل شود، اعلام کردیم که آماده جایگزینی آب مصرفی با پساب هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: هنوز شبکه پساب شیروان تکمیل نشده است و باید لوله‌گذاری در مسیر نیز انجام شود.

وی همچنین در خصوص میزان مصرف آب نیروگاه توضیح داد: مصرف آب شهرستان ۴۵۶ لیتر بر ثانیه است، اما در مقابل، نیروگاه سیکل ترکیبی صرفا حدود ۱۲ لیتر بر ثانیه مصرف آب دارد، که نسبت به مصرف شهری بسیار رقم پایینی است.

بیشتر بخوانید:  سرقت پره‌های توربین نیروگاه خرمشهر

افزایش ۴۹ درصدی راندمان نیروگاه شیروان
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شیروان در ادامه از تولید بیش از ۷۸۸ هزار مگاوات‌ساعت برق در این نیروگاه طی تیرماه خبر داد و افزود: از این میزان تولید، ۵۲۴ هزار مگاوات‌ساعت به تولید خالص واحدهای گازی و بیش از ۲۶۴ هزار مگاوات ساعت هم به واحدهای بخار اختصاص دارد.

وی در خصوص افزایش راندمان این نیروگاه خاطرنشان کرد: با تغییرات اعمال شده و بروزرسانی تجهیزات، راندمان این نیروگاه از زیر ۴۰ درصد به ۴۹ درصد رسیده است.
مصدق در پایان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان روزانه ۲۳ هزار مگاوات برق تولید می‌کند که البته با تلاش بسیار، رکورد تولید آن نیز با رسیدن به ۲۸ هزار مگاوات، شکسته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.