کد خبر : 8850
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 - 8:50

کارنامه روانکارها در آذر ۱۴۰۲ / آخرین ماه پاییز برای روانکارها پررونق بود

کارنامه روانکارها در آذر ۱۴۰۲ / آخرین ماه پاییز برای روانکارها پررونق بود
نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های صنعت روانکار حاکی از آن است که مجموع درآمد چهار روانکار بورسی در آذر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30.7 درصد افزایش و در مقایسه با ماه گذشته یعنی مهرماه 3.3 درصد کاهش داشته است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، به این ترتیب چهار روانکار بورسی در آذر ۱۴۰۲ از فروش محصولات خود مجموعا ۶ هزار و ۵۲ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

اما باید دید کدام روانکار در آذر امسال عملکرد بهتری را از نظر تولید و فروش به ثبت رسانده است؟ انررژی پرس در این گزارش رالی درآمدزایی روانکارهای بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است.

بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به آذر ۱۴۰۱

بررسی و مقایسه گزارش فعالیت شرکت‌های روانکار نشان می‌دهد مقدار تولید سه روانکار در آذر امسال نسبت به آذر سال گذشته افزایش داشته است. به صورتی که نفت بهران با افزایش ۱۲.۳ درصدی مقدار تولید خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عنوان «بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به آذر ۱۴۰۱» را از آن خود کرده است. به این ترتیب شبهرن در آذر امسال موفق شد مقدار تولید خود را به ۵۲ میلیون و ۵۴ هزار لیتر برساند.

نفت ایرانول نیز در آذر امسال توانست مقدار تولید خود را نسبت به آذر ۱۴۰۱ حدود ۳.۴ درصد بالا ببرد و به ۵۱ هزار و ۴۰۸ متر مکعب برساند. همچنین مقدار تولید نفت سپاهان در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

تولیدات نفت پارس پایین آمد

بررسی گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های روانکار بورسی نشان می‌دهد نفت پارس تنها روانکاری بود که در آذر ۱۴۰۲ با کاهش مقدار تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو شده است. به طوری که مقدار تولید شرکت در آذر امسال نسبت به آذر ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد پایین آمد.

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی کازرون و سرمایه‌گذاری صنعت نفت شاهد بیشترین افت در بورس بودند

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به آذر ۱۴۰۱

در سمت دیگر ماجرا اما صف شرکت‌های روانکاری که درآمد خود را افزایش دادند، طولانی بود. به طوری که هر چهار شرکت در آذر امسال موفق به افزایش مبلغ فروش خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدند. در این حین اما نفت بهران با افزایش حدود ۴۳.۳ درصدی درآمد ماهانه خود نسبت به آذر ۱۴۰۱ بیشترین افزایش درآمد را میان رقبای خود به ثبت رساند. به طوری که مبلغ فروش ماهانه نفت بهران از هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان در آذر ۱۴۰۱ به دو هزار و ۲۵ میلیارد تومان در این ماه رسید.

همچنین نفت سپاهان نیز درآمد ماهانه خود را نسبت به آذر ۱۴۰۱ بیشتر از ۴۱ درصد افزایش داد و از هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان به هزار و ۹۳۹ میلیارد تومان رساند. به این ترتیب نفت سپاهان در جایگاه دوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به آذر ۱۴۰۱ قرار گرفته است. لازم به ذکر است درآمد ماهانه این شرکت در مقایسه با مهرماه حدود ۱.۶ درصد پایین رفته است.

گفتنی است مبلغ فروش نفت پارس نیز در این ماه جهش خوبی را به خود دید. به نحوی درآمد ماهانه پارس در آذر امسال نسبت به آذر ۱۴۰۱ حدود ۲۰ درصد رشد کرده است. به این ترتیب درآمد این شرکت از ۷۲۹ میلیارد تومان در آذر ۱۴۰۱ به ۸۷۶ میلیارد تومان در این ماه رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.