کد خبر : 308
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 21:19

مدیرعامل ایرانول در مجمع سالانه این شرکت اعلام کرد:

ثبت سود خالص ۱۰۳ درصدی در سال گذشته/ رکوردزنی نفت ایرانول در خط تولید

ثبت سود خالص ۱۰۳ درصدی در سال گذشته/ رکوردزنی نفت ایرانول در خط تولید
روز شنبه دهم تیرماه مجمع عمومی سالیانه شرکت نفت ایرانول با حضور اعضای مجمع و ۸۷.۵ درصد از صاحبان سهام برگزار شد.

به گزارش انرژی پرس، روز شنبه دهم تیرماه مجمع عمومی سالیانه شرکت نفت ایرانول با حضور اعضای مجمع و ۸۷.۵ درصد از صاحبان سهام برگزار شد
محمد حسینی مدیرعامل شرکت نفت ایرانول با بیان اینکه این شرکت سود خالص ۱۰۳ درصدی را در سال گذشته ثبت کرده است، افزود: متوسط رشد سود خالص شرکت‌ها نسبت به سال قبل در صنعت روانکار حدود ۶۵ درصد بود که شرکت ایرانول حدود ۴۰ درصد بالاتر از متوسط سایر شرکت‌های روانکار را ثبت کرد.وی با بیان اینکه تولید محصولات ایرانول در سال گذشته به رکورد تاریخی خود دست یافته است، افزود: تولید محصول ایرانول ۲۵ هزار متر مکعب در سال گذشته رشد داشته است که سود حاصله از این رشد، حدود ۲۹۰۰ میلیارد تومان بود. ایرانول ۱۱۱۲ تومان سود در مجمع عمومی سالیانه تقسیم کرد.حسینی با تاکید بر تامین یوتیلیتی پایدار و مستقل ایرانول اضافه کرد: برای ما حائز اهمیت است چرا که در سال گذشته به دلیل وابستگی یوتیلیتی به جامعه برق‌کار، با قطعی برق در سال گذشته، ۱۵ روز یعنی حدود ۳ درصد از تولید این شرکت از بین رفت. در همین راستا، بخشی از فاز مهندسی و اجرایی این پروژه انجام شده است که تا شهریور ماه پروژه به راه‌اندازی می‌رسد.
حسینی همچنین در خصوص تبدیل محصول میانی به محصول نهایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۵ هزار لیتر افزایش در تولید محصول نهایی حاصل شده است که این موضوع رشد در حاشیه سود عملیاتی را برای سهامداران در پی دارد.
مدیرعامل شرکت نفت ایرانول با اشاره به فعالیت این شرکت در زمینه توسعه صادرات بیان کرد: رشد ۱۱ درصدی در مقدار صادرات و رشد ۴۴ درصدی در مبلغ صادرات شاهد بودیم که در مجموع کارنامه قابل قبولی برای نفت ایرانول رقم خواهد زد.
وی در خصوص تغییرات ارزش سهام این شرکت در سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد کرد: قیمت سهام ایرانول در بازار سرمایه حدود ۱۲۳ درصد رشد داشته که در مقابل آن، متوسط صنعت ۹۴ درصد بوده است.
حسینی در خصوص موضوع حساس پرونده‌های مالی این شرکت اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۳۸ پرونده از مجموع پرونده‌های سنواتی این شرکت بسته شد که در نتیجه‌ی آن، ۱۶۰ میلیارد تومان از محل وصول مطالبات و ۱۱۰ میلیارد تومان نیز حاصل از رد دعاوی در پی داشته است.
وی همچنین در خصوص پرونده این شرکت با شرکت پگاه رزم‌آوران مازندران تشریح کرد: پس از آنکه خط انتقال محصول به شرکت پگاه رزم‌آوران متوقف شد، پرونده تعزیراتی بر مبنای گران‌فروشی شکل گرفت و بعد از بررسی‌هایی که توسط ۶ قاضی روی این پرونده انجام گرفت، رای به نفع شرکت ایرانول داده شد و در حال حاضر در مرحله رسیدگی نهایی می‌باشد.
حسینی ادامه داد:  در مورد طرح دعوای ۵۱ میلیارد تومانی آن شرکت از نفت ایرانول نیز رای نهایی به نفع نفت ایرانول صادر و در راستای آن، مقدار روغنی که در شرکت پگاه رزم‌آوران از نفت ایرانول موجود بود، توقیف شد که در نهایت دهم فروردین ماه امسال، موفق به گرفتن رای دادگاه در خصوص رفع توقیف آن محصولات شدیم و در حال حاضر شکایت با عنوان خیانت در امانت از شرکت مربوطه از سوی نفت ایرانول در حال پیگیری است.
حسینی در پایان در خصوص توسعه نوآوری و توسعه محصولات این شرکت توضیح داد: از دو محصول (روغن گیربکس‌های اتوماتیک و روغن موتورهای دو زمانه) در سال گذشته رونمایی شد و از دو محصول دیگر که بالاترین سطح کیفی جهانی روغن‌های موتور دیزلی و بنزینی هستند، در ماه‌های آتی رونمایی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:  کاهش درآمد روانکاران بورسی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.