کد خبر : 10858
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 - 16:19

تداوم جهش‌های متوالی بورس/ شازند، کرمانشاه و زاگرس تنها نمادهای نزولی گروه پتروشیمی شدند

تداوم جهش‌های متوالی بورس/ شازند، کرمانشاه و زاگرس تنها نمادهای نزولی گروه پتروشیمی شدند
با تداوم روزهای صعودی بازار سهام و رشد شاخص‌های بورسی، نمادهای پتروپالایشی بورس نیز به رشد قیمت خود ادامه دادند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، بورس تهران در ادامه روند صعودی خود، در بازار امروز نیز جهشی قابل توجه را رقم زد و به روزهای خوب خود ادامه داد. در معاملات امروز، علاوه بر شاخص‌های اصلی بازار سهام، شاخص صنایع پتروپالایشی نیز صعودی بوده و کام سهامداران خود را شیرین کردند.
شاخص کل بورس معاملات امروز را با رشدی ۶۰ هزار و ۴۷۰ واحدی معادل ۲.۹ درصد به پایان رساند و با این جهش چشمگیر در سطح دو میلیون و ۱۴۷ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در بازار امروز ۲.۱۵ درصد رشد کرد.

روند صعودی ارزش معاملات خرد در بازار امروز نیز ادامه پیدا کرد و به رقم امیدوارکننده پنج هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان رسید. این در حالیست که طی معاملات امروز، ۱۱ میلیارد برگه سهم و حق تقدم بین بورسی‌ها خرید و فروش شده بود. علاوه بر آن، حقیقی‌ها نیز با تزریق پول خود در بازار ادامه دادند و حدود ۵۶۰ میلیارد تومان پول تازه نفس حقیقی وارد معاملات شد.

کدام نمادهای پتروشیمی نزولی شدند؟

در پی تداوم روزهای صعودی بورس، بخش عمده نمادهای صنعت پتروشیمی امروز هم به رشد خود ادامه دادند؛ طوری که در پایان معاملات، ۲۴ نماد پتروشیمی بازدهی مثبتی از خود بجا گذاشتند و فقط سه نماد منفی خوردند.

سه شرکت پتروشیمی شازند (شاراک) با ۶.۷۸ درصد، پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۴.۷۷درصد و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با ۴.۷۶ درصد، بیشترین صعود را در میان هم‌گروهی‌های خود ثبت کردند و از سوی دیگر، نمادهای پتروشیمی دهدشت (دهدشت)، پتروشیمی فارابی (شفارا) و پتروشیمی مارون (مارون) با افت به ترتیب، ۲.۳۹ درصد، ۰.۴۲درصد و ۰.۰۶ درصدی، تنها نمادهای نزولی گروه پتروشیمی لقب گرفتند.

گفتنی است که در معاملات امروز پتروشیمی‌ها، سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا بیش از دیگر نمادها با استقبال اشخاص حقیقی همراه شد؛ طوری‌که خالص ورود پول حقیقی به نماد بوعلی به ۸.۴ میلیارد تومان رسید. در مقابل اما سهامداران حقیقی بیش از ۲.۹ میلیارد تومان از سهام پتروشیمی زاگرس خارج کردند.

«شزنگ» باز هم تنها نزولی گروه پالایشی شد

معاملات پالایشی‌ها در بازار امروز نیز در ادامه روند صعودی بورس، رو به بالا بود؛ به نحوی که ۱۲ نماد این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند و نماد تولید نیروی زنگان (شزنگ) با افت ۰.۱۵ درصدی، تنها نماد نزولی معاملات امروز این گروه بود.

بیشتر بخوانید:  صعود بورس به لطف پالایشی‌ها/ ارزش معاملات جان نمی‌گیرد!

همچنین در بین نمادهای صعودی این گروه نیز سهام پالایشگاه‌های اصفهان (شپنا) با ۶.۸۳ درصد، بندرعباس (شبندر) با ۶.۶۹ درصد و تهران (شتران) با ۶.۵۸ درصد، بیشترین شیب صعودی را داشتند.

در نتیجه، در پایان معاملات امروز، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی ۵.۸۸ درصد افزایش یافت و رشدی پرقدرت را تجربه کرد. همچنین در بازار امروز بیشتر از ۳۳۸ میلیارد تومان نماد پالایشی مبادله شد و خالص ورود پول حقیقی به این صنعت به حدود ۱۲۶ میلیارد تومان رسید.

سهامداران حقیقی در معاملات روز جاری نیز استقبال قابل توجهی از نماد پالایش نفت اصفهان نشان دادند و نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان پول وارد معاملات این نماد کردند. همچنین نماد پالایش نفت بندرعباس نیز از آشتی حقیقی‌ها بهره برد و ۴۵ میلیارد تومان پول تازه نفس جذب کرد.

پیشتازی «شفارس» در گروه شیمیایی

در بورس امروز سهام‌ شرکت‌های شیمیایی نیز صعودی بودند و شاخص این گروه با رشد ۲.۲ درصدی معاملات روز جاری را به پایان برد. به علاوه، ارزش معاملات شیمیایی‌ها در بازار امروز از ۳۸۰ میلیارد تومان گذر کرد. حقیقی‌های بورس نیز بیشتر از ۵۳ میلیارد تومان از این صنعت خارج کردند.

طی معاملات امروز، ۴۸ نماد شیمیایی در سمت مثبت بازار ایستادند و هفت نماد سرخ‌پوش شدند. بیشترین بازدهی مثبت گروه شیمیایی، به نماد صنایع شیمیایی فارس (شفارس) با رشد ۶.۹۶ درصدی قیمت رسید و نمادهای توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) با ۶.۷۷ درصد و صنایع شیمیایی سینا (شسینا) با ۶.۶ درصد نیز به دنبال آن قرار گرفتند.

بیشترین کاهش قیمت اما از آن سه نماد شیمیایی رنگین (شرنگی) با ۲.۸۲ درصد، صنعتی دوده فام (شصدف) با ۰.۴۲ درصد و کف (شکف) با ۰.۲۱ درصد افت بود.

همچنین علاوه بر بیشترین رشد قیمت، بیشترین ورود پول حقیقی در صنعت شیمیایی نیز به نماد شفارس اختصاص یافت که حقیقی‌ها ۸.۹ میلیارد تومان وارد این نماد کردند. همچنین بیشترین خروج پول از این صنعت نیز در سهام شرکت پدیده شیمی قرن با رقم ۱.۸ میلیارد تومانی رخ داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.