کد خبر : 3993
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 14:17

انسداد ۱۴۲۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران

انسداد ۱۴۲۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران
شرکت آب منطقه‌ای تهران از انسداد 1428 چاه غیرمجاز در 6 ماهه نخست سال جاری در استان تهران خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران، این شرکت از انسداد هزار و ۴۲۸ حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۴۹۸ مترمکعب آب از سفره‌های زیر زمینی، طی ۶ ماه نخست سال جاری در استان تهران خبر داد.

در نیمه نخست سال جاری در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی، تعداد هزار و ۴۲۸ حلقه چاه غیرمجاز در مجموع با عمق بیش از ۲۹ هزار متر و میزان آبدهی ۷۳۹.۲۹ لیتر بر ثانیه، توسط امورهای منابع آب تهران، شهریار، شهرری، رباط کریم، فیروزکوه، دماوند، اسلامشهر، ورامین، پاکدشت و شمیرانات مسدود شد.

بیشترین تعداد چاه‌های مسدود شده به ترتیب توسط امورهای منابع آب شهرری، تهران و پردیس، رباط کریم و شهریار انجام شد. همچنین طی مدت یاد شده با تلاش گروه گشت و بازرسی امورهای منابع آب و اخذ دستور قضائی، ۱۲۳۹ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی، ۳۴۶۵ حکم قضایی صادر و ۱۳۰۶ دستور قضایی نیز اخذ شده است.

با تلاش ماموران گشت و بازرسی امورهای منابع آب شهرستان و با اخذ حکم قضایی، بیش از ۲۴۱ هزار و ۴۴۹ متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های استان تهران در شش ماه ابتدایی سال جاری رفع تصرف و از ید متصرفین خارج شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.