کد خبر : 2578
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 12:14

اضافه شدن ۴۰۰ نفتکش به ظرفیت تامین فراورده‌های نفتی خراسان رضوی

اضافه شدن ۴۰۰ نفتکش به ظرفیت تامین فراورده‌های نفتی خراسان رضوی
مدیر شرکت ملی پخش فراورده نفتی منطقه خراسان رضوی از اضافه شدن 400 نفتکش به ظرفیت تامین فراورده‌های نفتی این شرکت با توجه به افزایش حجم مسافرت ها در این منطقه خبر داد.

 به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایرنا، علی اصغر اصغری مدیر شرکت ملی پخش فراورده نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: اخیرا ۴۰۰ نفتکش به ظرفیت تامین فراورده‌های نفتی این شرکت افزوده شده است و در حال حاضر نیز یک هزار دستگاه وظیفه سوخت‌رسانی به جایگاه ها را در این منطقه بر عهده دارند.

 وی با اشاره به نقش بنزین در حمل و نقل و سوخت‌رسانی به جایگاه ها افزود: در شهر مشهد هر ساعت ۲۰ دستگاه نفتکش به جایگاه های شهر مشهد سوخت‌رسانی می‌کنند تا با وجود جمعیت میلیونی زائر و مجاوران هیچ وقفه ای در سوخت رسانی ایجاد نشود و تاکنون هم تامین سوخت جایگاهها با وقفه روبرو نشده است.

اصغری ادامه داد: بخش دیگری از نیاز خراسان رضوی علاوه بر تامین سوخت از راه نفتکش و جاده، از طریق «سواپ و ریل» تامین می‌شود و تلاش بر این است تا با توجه به ظرفیت مناسب، فراورده های مورد نیاز استان ذخیره شود.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۱۵ میلیون لیتر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای و ریل و لوله در منطقه توزیع می‌شود، افزود: در ۲ سال اخیر حدود چهار میلیارد لیتر سوخت مایع تحویل نیروگاه ناهای استان شده است و امسال نیز ۳۲۰ میلیون لیتر سوخت جایگزین برای نیروگاه ها ارسال شده است.

وی در خصوص تعداد جایگاههای سوخت خراسان رضوی افزود: جایگاه عرضه سوخت طی سال گذشته تاکنون همچنین موافقت اصولی ساخت هشت باب جایگاه جدید نیز صادر شده است و سه باب دیگر هم تا یک ماه دیگر افتتاح خواهد شد.

مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی خراسان رضوی با بیان اینکه هر جایگاه به اشتغالزایی ۲۰ نفر کمک می کند، اضافه کرد: در حال حاضر مجوز احداث ۲ جایگاه کوچک مقیاس هم صادر شده است و تلاش کرده ایم تا متناسب با افزایش خودروها، تعداد جایگاه ها نیز افزایش یابد.

اصغری با اشاره به افزایش میزان مصرف بنزین در خراسان رضوی گفت: این فروارده طی پنج ماه اخیر ۹۱۰ میلیون لیتر به مصرف رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است. همچنین طی این مدت ۲۵۰ میلیون مترمکعب سی. ان. جی نیز به مصرف رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته است.

وی اظهار داشت: بند “ه” تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ این شرکت را مکلف کرده ۹۰ درصد توزیع بنزین تا پایان شهریور با کارت شخصی صورت گیرد و در این راه شهروندان همکاری خوبی دارند و در حال حاضر حدود ۶۵ درصد با کارت شخصی سوختگیری می‌کنند. در بحث بنزین با کارت آزاد هم می‌توانند از کارت آزاد جایگاه دار استفاده کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده نفتی منطقه خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شرایط استان و دوری مشهد از مبادی تامین و پالایشگاهی حساسیت ویژه ای در این رابطه وجود دارد، شرکت پخش به عنوان یک شرکت خدمات رسان تمام تلاش خود را بکار بسته تا بتواند، خدمت موثری در تامین فراورده های نفتی  این استان داشته باشد.

گفتنی است، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی شهرستان های مشهد، چناران، کلات، بینالود، فیروزه، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت‌جام، تایباد، درگز و سرخس را زیر پوشش دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.