کد خبر : 1585
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1402 - 14:29

ادعای خراب شدن پالایشگاه های ونزوئلا تکذیب شد

ادعای خراب شدن پالایشگاه های ونزوئلا تکذیب شد
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت:برخی رسانه‌های داخلی ادعا کرده‌اند که به دلیل حضور ایران در پالایشگاه‌های ونزوئلا، پالایشگاه‌های این کشور از مدار خارج شده‌اند کاملا کذب است.

به گزارش انرژی پرس، در روزهای گذشته خبرگزاری دویچه‌وله ادعا کرد پالایشگاه های ونزوئلا که مهندسان ایرانی آن را تعمیر کرده بودند بعد از گذشت یکماه از مدار خارج شده است، اما حالا مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ضمن تکذیب این ادعا میگوید قرارداد تعمیر پالایشگاه پاراگوانا هنوز بین ایران و ونزوئلا امضا نشده است.

فرهاد احمدی مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در گفتگو با فارس در واکنش به این خبر سازی می گوید: یکی از پروژه‌های ایران در پالایشگاه‌های ونزوئلا، مربوط به پالایشگاه ۱۴۰ هزار بشکه‌ای ال‌پالیتو است که وظیفه ما خرید و تامین کالاهای مورد نیاز جهت تعمیرات اساسی و نظارت بر انجام تعمیرات اساسی این پالایشگاه است.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران  با اشاره به پیشرفت ۷۳ درصدی این پروژه میگوید: تاکنون ۴ محموله هوایی و ۸ محموله دریایی شامل ۲۵۰۰ تن کالا برای پالایشگاه ال‌پالیتو تامین شده است. ان شاالله تا پایان شهریورماه پیشرفت پروژه بیش از ۹۰ درصد کالای این پروژه تامین و ارسال می‌شود.

برنامه تعمیرات اساسی بر عهده پالایشگاه است و پالایشگاه باید طبق یک برنامه زمان‌بندی شده، آن را در اختیار تیم اورهال (تعمیرات اساسی) قرار دهد. تا آنجایی که بنده در ارتباط روزانه با همکاران ونزوئلایی اطلاع دارم، پالایشگاه ال‌پالیتو در مدار تولید است و شاید توقفی کوتاه برای انجام برخی تعمیرات داشته باشد که آن هم ربطی به پروژه ما ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت گفت: پروژه پالایشگاه پاراگوانا نیز بر عهده هلدینگ خلیج فارس است، هم‌اکنون این هلدینگ در حال جمع‌آوری اطلاعات است و قراردادی بین ایران و ونزوئلا امضا نشده است و در نتیجه کار عملی آغاز نشده است و ان شاالله قرارداد این پروژه به زودی امضا می‌شود.

بیشتر بخوانید:  به دنبال بالا رفتن قیمت نفت خام ونزوئلا، ایران و روسیه هم قیمت‌های خود را افزایش دادند

هنوز قراردادی میان پالایشگاه پاراگونا و ایران امضا نشده است

احمدی در واکنش به خبر سازی رسانه های داخلی و خارجی در ادامه گفت: در نتیجه اینکه برخی رسانه‌های داخلی ادعا کرده‌اند که به دلیل حضور ایران در پالایشگاه‌های ونزوئلا، پالایشگاه‌های این کشور از مدار خارج شده‌اند کاملا کذب است. چون ونزوئلا ۶ پالایشگاه دارد که تعاملات ایران با ونزوئلا فقط مربوط به دو پالایشگاه است. در پالایشگاه ال‌پالیتو تعمیرات انجام شده و پالایشگاه در مدار تولید است و در پالایشگاه پاراگوانا نیز هنوز قراردادی امضا نشده است که مقصر آنها ایران باشد.

خبرگزاری فارس : پالایشگاه‌های فراسرزمینی برای بی اپر کردن تحریم نفتی است

خبرگزاری فارس در این باره نوشته است: رسانه دویچه‌وله نیز با استناد به این خبر ادعا کرد که از مدار خارج شدن پالایشگاه‌های ال‌پالیتو و پاراگوانا ونزوئلا به دلیل حضور متخصصان سپاه پاسداران در این واحدهاست! درحالی که قرارداد ایران و ونزوئلا برای تعمیرات پالایشگاه پاراگوانا هنوز امضا نشده است. از مدار خارج شدن پالایشگاه‌های ونزوئلا موضوع جدیدی نیست و بعد از تحریم آمریکا در چند سال اخیر بارها رخ داده است.

حضور ایران در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با هدف احیای ظرفیت و صادرات نفت کشور به این پالایشگاه‌هاست که تاکنون منجر به فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران به پالایشگاه ال‌پالیتو شده است.

به اعتقاد کارشناسان، این رویکرد از جمله روش‌های بازارسازی نفت جهت بی‌اثر کردن تحریم نفتی است. در نتیجه رسانه‌های خارجی به دنبال تخریب این راهکار در اذهان عمومی مردم کشور هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.