کد خبر : 10779
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 16:16

تاکید بر توسعه همکاری‌های ایران و ونزوئلا در صنعت نفت

تاکید بر توسعه همکاری‌های ایران و ونزوئلا در صنعت نفت
وزیران نفت ایران و ونزوئلا در دیداری دوجانبه بر توسعه همکاری‌های در صنعت نفت، روابط اقتصادی در حوزه تجارت نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی تأکید کردند.

به گزارش انرژی پرس، جواد اوجی و پدرو تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا در حاشیه نشست فوق‌العاده وزارتی ویژه برگزاری هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در الجزایر با هم دیدار و بر تعمیق همکاری‌های دوجانبه در صنعت نفت تأکید کردند.

در این دیدار، دو طرف درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو و بر پیگیری قراردادهای امضاشده تأکید کردند، همچنین موانع موجود در اجرای قراردادهای دو کشور بررسی و پیشرفت قراردادها رضایت‌بخش اعلام شد.

وزیر نفت ونزوئلا از عملکرد شرکت‌های ایرانی در توسعه بندر خوزه، پیشرفت بازسازی پالایشگاه فراسرزمینی «ال‌پالیتو»، تعمیرات اساسی، بازسازی و مشارکت در تولید محصولات پتروشیمی ونزوئلا ازسوی ایران، همچنین تجهیز ایستگاه‌های تقویت فشار گاز ونزوئلا ازسوی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی ابراز رضایت کرد.

بیشتر بخوانید:  سقوط بورس زیرسایه آزادسازی دلارهای نفتی

در این دیدار همچنین مذاکراتی برای امضای قراردادهای تازه و توسعه زمینه‌های همکاری  ایران و ونزوئلا در صنایع نفت و گاز انجام و طی آن بر بازسازی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های دیگر این کشور آمریکای لاتین ازسوی شرکت‌های ایرانی تأکید شد.

صادرات تجهیزات نفتی و صدور خدمات فنی – مهندسی شرکت‌های ایرانی نیز از دیگر مواردی بود که در دیدار اوجی و تله‌چیا به بحث و بررسی گذاشته شد و توافق‌های اولیه در این زمینه به‌دست آمد.

توسعه روابط اقتصادی در حوزه تجارت نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز موضوعی بود که در مذاکرات وزیران نفت ایران و ونزوئلا بر آن تأکید شد.

منبع: شانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.