کد خبر : 5133
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 12:26

ایران جایگاه سوم اوپک را پس گرفت

ایران جایگاه سوم اوپک را پس گرفت
وزارت انرژی آمریکا از بازگشت ایران به جایگاه سوم اوپک با کنارزدن امارات و تولید ۲.۹۳میلیون بشکه در روز نفت در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش انرژی پرس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور متوسط تولید نفت ایران در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی را ۲.۹۳ میلیون بشکه در روز برآورد کرده که ۱۹۰ هزار بشکه در روز از سه‌ماهه دوم این سال بیشتر بوده است.

ایران در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ برابر با فصل بهار امسال ۲.۷۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود که این رقم در فصل تابستان به ۲.۹۳ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

افزایش ۱۹۰ هزاربشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران و کاهش تولید نفت امارات در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ باعث شده است ایران میان تولیدکنندگان بزرگ یک پله بالاتر بیاید و با کنار زدن امارات در جایگاه سوم از این نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:  نفت شاهد قیمت ۹۰ دلاری خواهد بود؟

امارات در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۲.۹۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود که این رقم در سه‌ماهه سوم به ۲.۹۱ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش در پی خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ و بازگشت تحریم‌ها تولید نفت ایران به‌شدت کاهش یافت و ایران که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک بود به جایگاه پنجم و پس از عربستان، عراق، امارات و کویت سقوط کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.