کد خبر : 1532
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 12:42

اجرای طرح کهاب در ۴۱ جایگاه عرضه سوخت اصفهان

اجرای طرح کهاب در ۴۱ جایگاه عرضه سوخت اصفهان
رئیس خدمات فنی مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از اجرایی شدن طرح کهاب دربسیاری از جایگاه های این استان خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، علیرضا صانعی رئیس خدمات فنی مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان در خصوص اجرایی شدن طرح کهاب گفت: ۴۱ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان به طرح کهاب مجهز شده است و در صورت اهتمام جایگاه‌داران، این طرح تا سال آینده در اغلب جایگاه‌های استان عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح کهاب از سال ۱۳۹۵ در انبار نفت شهید منتظری اصفهان و برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت استان از جمله جایگاه‌های تک سکو نیز اجرا شده است.

رئیس خدمات فنی مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه انبار نفت اصفهان با بارگیری روزانه حدود ۲۵ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی یکی از بزرگترین انبارهای نفت تدارکاتی کشوربه شمار می رود، اضافه کرد: بر اساس الزام مصوبه هیأت وزیران مبنی بر اجرای طرح کهاب در همه جایگاه‌های عرضه سوخت کشور از سال ۱۳۹۹،از مهر سال ۱۳۹۹ تاکنون راه‌اندازی جایگاه‌های عرضه سوخت جدید در سطح استان منوط به اجرا و راه‌اندازی طرح کهاب شده است و سایر جایگاه‌های سوخت استان نیز با برنامه‌ریزی انجام شده و به منظور جلوگیری از اختلال در روند سوخت‌رسانی در منطقه، به مرور در حال اجرای این طرح هستند.

صانعی تاکید کرد: طرح مذکور شامل فرآیند «کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین» است که در ‌آن بخار بنزین از قسمت‌هایی که تراکم بیشتری دارد، جمع‌آوری و سپس به بنزین مایع تبدیل می‌شود و دوباره به چرخه مصرف باز می‌گردد.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر اصفهان در اجرای طرح کهاب در سطح کشور بیان کرد: از زمان شروع بهره‌برداری از این طرح در انبار نفت شهید منتظری اصفهان تاکنون، به ازای هر ۱۰۰۰ لیتر بنزین بارگیری شده، یک و نیم لیتر بازیافت و به چرخه توزیع سوخت بازگردانده شده  که در این مدت در مجموع، نزدیک به چهار میلیون لیتر بنزین بازیافت شده است.

رئیس خدمات فنی مهندسی منطقه اصفهان با تأکید بر اینکه اجرای طرح مذکور از نظر زیست‌محیطی به ویژه در کلان‌شهرها به کاهش آلایندگی‌ها منجر می‌شود و از نظر اقتصادی نیز مؤثر است، خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح توسط شرکت‌های داخلی تولید و همچنین تسهیلات مالی از طرف دولت برای پیاده‌سازی آن در جایگاه‌ها ارائه می‌شود.

گفتنی است، در حال حاضر ۳۶۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت‌گاز و ۱۶۴ جایگاه سی‌ان‌جی در منطقه اصفهان فعال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.