کد خبر : 3397
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 12:13

کشف ۲۵۶ دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز در استان فارس

کشف ۲۵۶ دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز در استان فارس
مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از کشف 256 دستگاه غیرمجاز استهراج رمز ارز در این استان خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، ابوذر الوار مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۲۵۶ دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز در شهرستان های حوزه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس کشف و ضبط شده است.

وی در ادامه ناپایداری شبکه، نوسان برق، آسیب‌دیدگی تجهیزات برقی و افزایش نرخ تلفات انرژی را از مهم‌ترین پیامدهای استفاده از رمز ارزهای غیرمجاز عنوان کرد و افزود: از آنجا که دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، همواره تهدیدی برای صنعت برق به شمار می‌رود، این شرکت در راستای صیانت از منافع ملی و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و همچنین تامین برق مطمئن و پایدار به مشترکان همواره خود را مسئول دانسته و به صورت مستمر پیگیر کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز در استان است.
مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس مشارکت مردم را یکی از بهترین و عملیاتی‌ترین شیوه‌های ممکن در کشف مراکز غیر قانونی استخراج رمز ارز در سطح استان عنوان کرد و افزود: شهروندان می‌توانند از طریق شماره‌های تماس نهادهای امنیتی، سامانه “سمات” شرکت توانیر و ثبت گزارش و یا ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۲۹۰۱۵۷ و شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳ دفترحراست شرکت توزیع نیروی برق استان و یا برنامه”برق من” مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را گزارش داده و از پاداش های مصوب، مطابق دستورالعمل وزارت نیرو بهره مند شوند.
الوار در ادامه از کشف ۷۵ فقره سرقت سیم برق و تجهیزات انتقال آن  خبرداد و خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال این تجهیزات به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد ریال به سرقت رفت که در این راستا ۱۸سارق دستگیر و تحویل محاکم قضایی شدند.
وی در پایان با بیان اینکه سرقت تجهیزات برق‌رسانی از خطوط قرمز این دفتر می باشد، تاکید کرد: برخورد قاطع و بدون اغماض با سارقان تجهیزات برق رسانی به صورت مستمر ادامه دارد و امیدواریم با کاهش موارد سرقت از تجهیزات شبکه برق، بتوانیم ضمن تامین برق مطمئن و پایدار، موجبات رضایتمندی و رفاه و آسایش شهروندان را بیش از پیش فراهم آوریم.
بیشتر بخوانید:  کشف 70 مزرعه غیرمجاز رمزارز در اهواز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.